Od dziesięcioleci branża drukarska zmaga się z problemem przekształcenia się w odnoszącą sukcesy firmę cyfrową. Ponieważ firmy z listy Fortune 500 walczą o to, by stać się firmami cyfrowymi, warto sprawdzić, czy możemy uczyć się z ich doświadczeń. Niniejszy artykuł jest pierwszym z dwuczęściowej serii Lessons Learned z firm, które z powodzeniem wdrożyły technologie cyfrowe. Ci, którzy przeżyli to przejście, dowiedzieli się już zapewne o nowych potrzebnych umiejętnościach, nowych wymaganiach kadrowych i zmianach kulturowych (web to print, HTML, IT i Print MIS, pracownicy na wezwanie, zdalni i pracujący zdalnie). W przypadku dużych przedsiębiorstw, nowe stanowiska obejmują cyfrowych strategów, szefów ofert cyfrowych, menedżerów marketingu cyfrowego i innych.
Pomimo utworzenia nowych stanowisk, większość kadry kierowniczej przyznaje, że ich firmy nie są przygotowane na zakłócenia spowodowane zmianami cyfrowymi. Prawie 9 na 10 respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez
MIT Sloan Management Review i Deloitteprzyznało, że ich branże zostaną zmienione przez nowe technologie cyfrowe, ale tylko 44% przyznało, że są na to przygotowani. W badaniu zapytano 3700 dyrektorów biznesowych, menedżerów i analityków w 131 krajach i 27 różnych branżach o ich sukcesy w przekształcaniu się w firmę cyfrową.
Badanie zatytułowane,
Aligning the Organization for its Digital Future (2016),podzieliło respondentów na tych, którzy są: na wczesnym etapie transformacji (32%), rozwijających się lub w środku transformacji (42%) oraz dojrzałych lub tych, którzy pomyślnie przeszli przez transformację (26%). Na pytanie o największe zagrożenia dla sukcesu, respondenci odpowiedzieli, że są one następujące:
N = 3700 Kierownicy, menedżerowie i analitycy biznesowi ze 131 krajów i 27 branż.
Źródło: MIT Sloan Management Review i Deloitte.
Dostosowanie organizacji do jej cyfrowej przyszłości, 2016Przezwyciężanie cyfrowych wyzwańPokonanie tych wyzwań wymaga opracowania słownictwa cyfrowego, przeszkolenia kadry zarządzającej w zakresie cyfrowej wiedzy oraz wewnętrznych możliwości, w których działania firmy, jej personel, kultura i infrastruktura są dostosowane do strategicznych celów organizacji. Jednakże, jak dowiadują się firmy z naszej branży, istnieją ograniczenia, takie jak brak zasobów, wewnętrzny opór i brak talentów.
Kluczowym wnioskiem z badania było to, że firmy, które odniosły sukces w dziedzinie technologii cyfrowych mają wspólne mianowniki. Dwie ważne cechy to gotowość do inwestowania w nowe talenty oraz rekrutowanie i szkolenie liderów, którzy wyróżniają się umiejętnościami "miękkimi". Równie ważne jest zachęcanie do większej tolerancji na ryzyko i ogólna gotowość do szybkiego wypróbowania czegoś nowego, a jeśli to nie zadziała, gotowość do dopuszczenia inicjatywy do "szybkiej porażki". Szybka i częsta porażka oraz kontynuacja działań to strategia
strategiawykorzystywana przez firmy z branży zaawansowanych technologii, aby szybko przegrupować się i spróbować ponownie. Być może najciekawszym wnioskiem z tego badania było to, że dojrzałe firmy cyfrowe nie wymagają eksperta cyfrowego u steru. W następnym artykule na ten temat omówimy pięć krytycznych czynników sukcesu dla cyfrowego sukcesu.
—–
Howie Fenton jest niezależnym konsultantem i zaufanym doradcą dla drukarni komercyjnych i zakładowych. Analizuje i rekomenduje sprzęt, najlepsze praktyki i narzędzia automatyzacji przepływu pracy w celu usprawnienia operacji. Aby dowiedzieć się więcej, wyślij e-mail na adres Howie@howiefentonconsulting.com