Musisz śledzić wydajność kampanii drukowanych. O ile marketing cyfrowy jest dobrze naoliwioną maszyną, jeśli chodzi o śledzenie kampanii, wiele firm nie potrafi wykorzystać tego samego sposobu śledzenia w przypadku mediów drukowanych.
Można jednak śledzić kampanie drukowane i wykorzystywać zebrane dane do systematycznego ulepszania strategii drukowania. Oto pomocny przewodnik, który pomoże Ci kontrolować te niesamowite, kreatywne kampanie w mediach drukowanych.
Dlaczego warto stosować kampanie drukowane?
Łatwiej jest śledzić kampanie cyfrowe, dlaczego więc warto korzystać z reklamy drukowanej?
Oto dlaczego:
- 79% klientów przyznaje, że czyta reklamy przesyłane pocztą bezpośrednią.
- 44% klientów odwiedza stronę internetową marki po obejrzeniu jej reklamy drukowanej.
- 56% klientów twierdzi, że druk jest najbardziej godnym zaufania rodzajem reklamy.
- Reklama bezpośrednia przynosi wyższy zwrot z inwestycji niż płatne wyszukiwanie i reklamy internetowe.
- Średni wskaźnik odpowiedzi na reklamę bezpośrednią wynosi 5,3% (dla porównania: 0,6% w przypadku poczty elektronicznej).
- 73% osób przedkłada direct mail nad inne metody reklamy.
Można więc śmiało powiedzieć, że kampanie drukowane są wartościowe. Ale jak śledzić skuteczność kampanii drukowanych?
5 sposobów na śledzenie efektywności kampanii drukowanych
1. Użyj PURLS
Jednym z najprostszych sposobów na śledzenie efektywności kampanii poligraficznych jest po prostu śledzenie wydajności konkretnej strony internetowej. Spersonalizowane adresy URL (PURL) umożliwiają skonfigurowanie określonych stron internetowych dla każdej kampanii poligraficznej, dzięki czemu można śledzić wydajność każdej konkretnej strony internetowej. Na przykład w jednej kampanii dotyczącej broszur można umieścić jeden adres PURL (www.mybusiness.com/brochure1), a w drugiej kampanii dotyczącej broszur - inny adres PURL (www.mybusiness.com/brochure2). W ten sposób można sprawdzić, ile osób odwiedza każdy PURL i prześledzić współczynnik konwersji.
2. Wykorzystaj kody QR
W 2020 r. około 11 milionów gospodarstw domowych zeskanuje kod QR za pomocą swojego smartfona. Te nadające się do odczytu maszynowego kody są doskonałym sposobem na śledzenie ogólnej wydajności kampanii. Możesz zsynchronizować je z Google Analytics, aby sprawdzić, którzy klienci skanują kody na Twoich materiałach drukowanych, jakie są ich dane demograficzne, jak się zachowują i jaki jest ich ogólny współczynnik konwersji (nawet w dalszej perspektywie).
Jest to prawdopodobnie najprostszy sposób śledzenia kampanii drukowanych. Parametry śledzenia (które mogą pomóc w dostosowaniu kodów QR) ułatwią Ci testowanie materiałów drukowanych metodą A/B, a natychmiastowa integracja z Google Analytics pomoże Ci monitorować wiele wskaźników. Oczywiście istnieje mały problem - niektórzy klienci nie skanują kodów QR. Dlatego też zdecydowanie zalecamy stosowanie co najmniej jednej innej formy śledzenia (lub wszystkich!) w połączeniu. Pomoże Ci to pokryć wszystkie podstawy.
3. Śledzenie rozmów telefonicznych
Pomimo powszechności ery cyfrowej, rozmowy telefoniczne są nadal potężnym narzędziem sprzedaży. 92 procent klientów podnosi słuchawkę telefonu, zanim dokona zakupu. Na świecie jest 5 miliardów telefonów (to więcej niż całkowita liczba szczoteczek do zębów). A oto wspaniała rzecz - śledzenie rozmów telefonicznych jest bardzo proste. Można wygenerować numer telefonu dla każdej kampanii drukowanej, a następnie śledzić metryki dla każdego numeru telefonu. Również w tym przypadku testowanie A/B jest bardzo łatwe. Dodatkową korzyścią jest możliwość wykorzystania danych, które przedstawiciele handlowi wprowadzają do CRM, co może pomóc w śledzeniu zachowań wykraczających poza liczby.
4. Twórz hasztagi
Przeciętny człowiek spędza w mediach społecznościowych 3 godziny dziennie. Istnieje niezliczona ilość sposobów na śledzenie wydajności mediów społecznościowych. Dla każdej kampanii prasowej można utworzyć unikalne hashtagi i śledzić je w mediach społecznościowych. Na przykład, można umieścić "Daj nam znać, co myślisz o naszych wspaniałych ofertach! #bestdealsever" na jednym zestawie broszur, a na drugim "Opowiedz nam o tych wspaniałych ofertach! #ourbestdealsever" na innym zestawie broszur. Możesz wtedy sprawdzić, które hashtagi są trendy i jak się rozwijają.
Stosowanie tej metody ma wiele zalet. Wzmacnia ona Twoje konta społecznościowe, co zawsze jest korzystne. Umożliwia także śledzenie szerokiego wpływu kampanii drukowanych poprzez śledzenie hashtagów w różnych grupach. Hashtagi to także świetny sposób na ciekawe wykorzystanie brandingu.
5. Google Trends
Oto świetny sekretny hack, który poznałem na konferencji Inbound 2019 podczas rozmowy w korytarzu z Randem Fishkinem. Po uruchomieniu reklamy drukowanej lub kampanii direct mail, sprawdź Google Trends dla nazwy marki lub firmy. Jeśli zauważysz wzrost liczby zapytań w wyszukiwarce, oznacza to, że Twoja kampania działa. Jest to doskonały punkt danych, który można wykorzystać jako wskaźnik KPI do śledzenia efektywności.
Czy jesteś gotowy, by zdominować kampanie drukowane?
Kampanie drukowane nie są trudne do śledzenia. Możesz śledzić połączenia telefoniczne, hashtagi, adresy URL stron internetowych lub kody QR, aby zrozumieć, jak Twoje kampanie drukowane wypadają w praktyce. Jak więc zacząć?
W firmie Ironmark wnosimy doświadczenie do każdej gałęzi marketingu i każdej strategii marketingowej. Czy jesteś gotowy do zbudowania swojej następnej kampanii drukowanej? Porozmawiajmy!