Marketing drukowany jest potężny. W przeciwieństwie do wiadomości cyfrowych, przyciągający wzrok wydruk może przetrwać miesiące na biurku potencjalnego klienta. A im większa siła oddziaływania marketingu, tym większa siła oddziaływania Twojej marki.
Jak więc stworzyć efektowne, angażujące materiały marketingowe w formie drukowanej, które pozostaną w pamięci ludzi? Wszystko zaczyna się od wyboru papieru.
Nie możesz po prostu wybrać tego, co jest w sprzedaży i nazwać to dniem; jakość jest najważniejsza. Jeśli chcesz wywrzeć trwałe wrażenie i pozostać w pamięci, dopasuj przekaz marketingowy do rodzaju papieru. Jeśli jesteś gotowy, aby zainwestować w reklamę w druku, to prawdopodobnie rozważał - lub przynajmniej słyszał o - powlekane i niepowlekane arkuszy. Ale który z nich pomaga przekazać wiadomość lepiej?
Porozmawiajmy.
Powiązane: Jak wybrać materiał papierowy do następnego zadania drukowania
Co to jest papier powlekany?
Papier powlekany może mieć wykończenie matowe lub błyszczące, a rozpoznasz go po błyszczącym wyglądzie. Ten szczególny połysk podkreśla kolory drukowanych obrazów, sprawiając, że wydają się one jaśniejsze. Ten rodzaj papieru jest również zazwyczaj bardziej odporny na wodę, zabrudzenia i rozdarcia.
Jeśli chodzi o powlekane i niepowlekane arkusze, powlekany materiał absorbuje mniej atramentu niż niepowlekany. Dzięki temu obrazy drukowane na arkuszach powlekanych są ostrzejsze, co sprawia, że jest to idealna opcja do przekazania profesjonalizmu za pomocą materiałów drukowanych.
Jednak ze względu na połysk, pisanie na papierze powlekanym nie jest szczególnie łatwe. To sprawia, że jest on mniej odpowiedni do sytuacji, w których chcesz robić na nim notatki. Należy również wziąć pod uwagę efekt odblasku, który może utrudnić potencjalnym klientom odczytanie wiadomości lub zobaczenie danych kontaktowych w jasnym otoczeniu.
Co to jest papier niepowlekany?
Papier niepowlekany wchłania więcej atramentu, przez co materiał do druku może być mniej gładki niż powlekany. W rezultacie kolory wydają się nieco ciemniejsze, a obrazy mniej ostre. W rzeczywistości, ze względu na ilość tuszu wchłanianego przez papier, im grubszy papier tym bardziej rozmyte obrazy.
Pomimo tego, niepowlekany papier jest właściwym wyborem dla broszur, papeterii biznesowej, menu, zakładek, broszur i tak dalej. Ponieważ atrament nie jest przyklejony do powierzchni papieru - zamiast tego jest przez niego dokładnie wchłaniany - jest to idealna opcja dla materiałów drukowanych z długimi komunikatami, które zużywają dużo atramentu.
Powiązane: 3 Szybkie porady dotyczące wyboru odpowiedniej gramatury papieru
Arkusze powlekane i niepowlekane - jak wybrać?
Wszystko zależy od projektu i efektu, jaki chcesz osiągnąć. Jeśli dążysz do uzyskania współczesnego stylu, w którym obrazy naprawdę rzucają się w oczy i szybko przyciągają uwagę, rozważ materiał powlekany. Grafika będzie wyglądać i czuć się ostrzej i bardziej żywo, i zapewni wielkie "Wow!".
Z drugiej strony, jeśli szukasz tradycyjnej atmosfery lub wykończenia w stylu vintage, niepowlekany papier jest drogą do zrobienia. Niepowlekany materiał jest również doskonałym wyborem, gdy chcesz, aby odbiorcy skupili się na kopii, a nie na dotykowym aspekcie projektu.
Czasami tak mały szczegół jak papier powlekany lub niepowlekany może zadecydować o tym, jak zostanie odebrany cały produkt. Wybór odpowiedniego rodzaju papieru jest nieco przytłaczający, więc postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby dokonać lepszego i bardziej odpowiedniego wyboru.
Jeśli nadal nie jesteś pewien, która opcja jest najlepsza dla Twojego kolejnego wydruku, skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark. Pomożemy Ci podjąć właściwą decyzję w oparciu o potrzeby Twojej firmy.