Niezależnie od tego, czy planujesz ważne wydarzenie, czy tworzysz kampanię marketingową dla swojej firmy, projektowanie jest dużą częścią procesu marketingowego. Niestety, wiele osób często zapomina o wyraźnym związku między elementami projektu a strategiami marketingowymi. W ten sposób powstają projekty niskiej jakości, a obie strony nie są zadowolone z końcowego produktu.
Jak więc planiści imprez i marketingowcy mogą nauczyć się prawidłowo współpracować z projektantami, aby tworzyć produkty, które trafiają do odbiorców? Przyjrzyjmy się, jak marketing i design idą w parze, dlaczego marketerzy powinni planować projekty z wyprzedzeniem i jak zmodyfikować swoje oczekiwania co do jakości, aby nigdy nie być rozczarowanym i nie oczekiwać zbyt wiele od zespołu projektowego.
Jak marketing i design współpracują ze sobą
Jedną z pierwszych rzeczy, którą ludzie zauważają w reklamie lub wydarzeniu jest projekt z nim związany. Czy kolory są żywe? Czy zdjęcia wywołują w nich rezonans? Czy sam projekt jest wyjątkowy?
Dlatego właśnie design jest tak ważny dla wszystkich form marketingu i tworzenia wydarzeń. Bez solidnych podstaw projektowych, treść często gubi się w mieszance. Według Kissmetrics, 92,6 procent ludzi twierdzi, że wymiar wizualny jest głównym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie.
Pomimo tych jasnych liczb, wielu marketerów i planistów wydarzeń zostaje pochłoniętych przez znaczenie własnych projektów i zapomina o tym, aby w ogóle skupić się na projektowaniu. Niestety, często prowadzi to do mniej niż idealnych produktów końcowych, które szybko stają się frustrujące dla obu stron. Aby tego uniknąć, marketerzy i planiści wydarzeń muszą nauczyć się planować projekty z wyprzedzeniem, aby zapewnić grafikom to, czego potrzebują, aby trafić w dziesiątkę. Muszą również zmodyfikować swoje oczekiwania jakościowe, aby mieć osiągalne oceny projektu ustalone od samego początku.
RELATED POST: PROJEKTOWANIE GRAFICZNE VS. SZTUKA
Dlaczego marketerzy powinni planować projekty z wyprzedzeniem
Kiedy poprzednio omawialiśmy jak wybrać projektanta, którego styl pasuje do Ciebie, mówiliśmy o rozważaniu umiejętności potrzebnych przed rozpoczęciem projektu. Ale, jak ktoś może wiedzieć, jakie umiejętności są potrzebne bez planowania projektu z wyprzedzeniem?
Ponadto, tak jak prawdopodobnie nie pracowałbyś z kimś, kto zaplanował wydarzenie lub kampanię w ostatniej chwili, dlaczego oczekiwałbyś, że projektant będzie czuł się komfortowo pracując nad projektem w ostatniej chwili?
Najlepszym sposobem, aby pracować z projektantami w pozytywny sposób jest zaplanowanie całego projektu z wyprzedzeniem, tak, że mają podstawy niezbędne do budowania najlepszego projektu możliwe. Może to obejmować kopię, buyer personas, call-to-action i wiele innych elementów.
Mając to wszystko zaplanowane, Twój zespół projektowy może stworzyć produkt, który jest równie spójny i dogłębny jak sam projekt, co prawdopodobnie doprowadzi do bardziej spójnego wyniku końcowego, jak również. Podobnie, modyfikując swoje oczekiwania jakościowe, możesz zmniejszyć stres nałożony na zespół projektowy i mieć bardziej skoncentrowany i efektywny projekt.
Jak odpowiednio zmodyfikować swoje oczekiwania dotyczące jakości
W większości sytuacji marketingowcy i planiści imprez zapominają, że ich projekty są bardzo podobne do projektów zespołu projektowego. Tak jak nie chciałbyś, aby ktoś spieszył się z pracą lub wymagał od Ciebie prawie niemożliwych rezultatów, tak samo zespół projektowy woli pracować dla kogoś, kto rozumie konflikt pomiędzy dobrym projektem, szybkim projektem i tanim projektem.
Według Micro Creatives, dynamika jest prosta:
efektywny projekt + przystępny koszt = dłuższy czas realizacji
efektywny projekt + szybki czas realizacji = wyższy koszt
przystępny koszt + szybki czas realizacji = pospieszny projekt
Jeśli nauczysz się modyfikować swoje oczekiwania, aby być bardziej spójnym z tą dynamiką, na pewno nigdy nie znajdziesz siebie lub swojego zespołu projektowego niezadowolonego z produktu końcowego. To nie tylko zaoszczędzić czas, ale również prowadzić do silniejszego dynamikę pracy między tobą i zespołem projektowym, jak również.
W końcu, kluczem do wysokiej jakości projektu jest postawienie się w sytuacji projektantów. Widząc rzeczy z ich perspektywy, możesz nauczyć się nigdy nie prosić o zbyt wiele, oczekiwać właściwych rezultatów bez zarzutu i zdobyć dokładnie to, czego szukasz.
Jeśli chciałbyś porozmawiać o usługach projektowych dla Twojego następnego projektu, Ironmark z przyjemnością Ci pomoże! Skontaktuj się z nami już dziś!