Czy sprawdziłeś już nową funkcję na Instagramie? Nazywa się ona Instagram Reels i jest to funkcja, którą powinieneś zacząć wykorzystywać w swojej działalności. Użytkownicy Instagrama w Stanach Zjednoczonych i pięćdziesięciu innych krajach mogą teraz nagrywać i edytować swoje 15-sekundowe klipy wideo oraz podkładać do nich muzykę. Kręgi mogą być pojedynczym klipem lub serią klipów, udostępnianych na prywatnych lub publicznych kontach za pośrednictwem historii lub nowej zakładki Kręgi. Użytkownicy mogą przeszukiwać bibliotekę muzyczną Instagrama, aby użyć utworu lub stworzyć własny oryginalny dźwięk, który jest przypisywany do nich za pośrednictwem Instagrama i może być wykorzystywany przez innych twórców. Podobnie jak w przypadku TikTok, z Reels można korzystać z efektów rozszerzonej rzeczywistości. Te efekty rozszerzonej rzeczywistości są podobne do istniejących filtrów fotograficznych na Instagramie. Użytkownicy Instagrama mogą również odkrywać nowe i popularne Reels poprzez kanał Explore.
Dlaczego Instagram uruchomił Reels?
Instagram Reels stanowi nową alternatywę dla TikTok, który według AdWeek w pierwszym kwartale 2020 roku miał "najwięcej pobrań w historii wszystkich aplikacji w jednym kwartale". Statista wykazał, że w czerwcu 2020 roku ponad połowa użytkowników aplikacji była poniżej 30 roku życia, z czego 32,5 procent to nastolatki, a 29,5 procent mieściło się w przedziale wiekowym od 20 do 29 lat. Początkowo aplikacja cieszyła się dużą popularnością wśród pokolenia Z. Obecnie jednak zyskuje na popularności wśród millenialsów, czyli docelowej grupy demograficznej Instagrama, której większość użytkowników ma mniej niż 35 lat.
post relacyjny: ELEMENTY DOBREJ KAMPANII W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Czy kołowrotki odniosą sukces?
Facebook próbował konkurować z TikTok za pomocą samodzielnej aplikacji o nazwie Lasso w 2019 roku, która nie odniosła sukcesu. Instagram ma większe szanse na konkurencję ze względu na młodszą bazę użytkowników, a także fakt, że użytkownicy są już zaznajomieni z tworzeniem filmów na platformie dzięki historiom i IGTV. To nie pierwszy raz, kiedy Instagram próbuje zintegrować funkcje istniejącej aplikacji z platformą. Instagram wprowadził Stories pozornie jako odpowiedź na popularnego w tamtym czasie Snapchata, który szybko przyćmił aplikację.
Platforma "wszystko w jednym
Filmy Reels są zintegrowane z istniejącym kanałem Explore Feed z IGTV, zwykłymi postami, filmami i historiami. Niektóre materiały filmowe są promowane jako "Top Reels", aby zyskać dodatkowe zainteresowanie i zachęcić do tworzenia nowych treści. To, co wyróżnia Instagram, to fakt, że dzięki Reels jest to platforma typu "wszystko w jednym", łącząca w sobie najlepsze elementy innych platform społecznościowych, takich jak Snapchat i TikTok, z dodatkową korzyścią, jaką jest tworzenie treści na Instagramie i wysyłanie ich do znajomych bez konieczności opuszczania aplikacji.
RELATED POST: 9 WSKAZÓWEK, JAK TWORZYĆ SZYBKIE GRAFIKI DO SWOICH POSTÓW W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
TikTok vs. Reels
TikTok to platforma przeznaczona wyłącznie dla filmów TikTok. Tiktok płaci nawet najlepszym twórcom za tworzenie treści. Instagram nie płaci już użytkownikom, ale pozwala na posty sponsorowane i współpracę z markami. TikTok rozszerzył swoją ofertę z 15-sekundowych klipów na 60-sekundowe klipy na początku 2020 roku, ale Reels trzyma się 15 sekund. Reels jest nowy i nie ma jeszcze wszystkich funkcji TikTok, takich jak duety i możliwość przesyłania oryginalnego dźwięku.
Obecnie, w przeciwieństwie do TikTok, zapisanie filmu w telefonie powoduje usunięcie muzyki ze względu na prawa autorskie. Aplikacja Reels nie umożliwia także publikowania postów "tylko dla znajomych", jak ma to miejsce w przypadku TikTok - pozwala jedynie na udostępnianie ich osobom, które już są znajomymi.
Reels to kolejny sposób na tworzenie treści dla marki, zwłaszcza tych, które są bardziej "zabawne". Funkcja ta jest wciąż nowa i istnieje możliwość "wypromowania" filmu przez sam Instagram w celu zwiększenia zaangażowania. Filmik jest okazją do budowania marki, podkreślenia jej osobowości i nawiązania kontaktu z followersami. Innym sposobem wykorzystania materiałów filmowych jest ponowne wykorzystanie istniejących treści, skrócenie ich do 15-sekundowych klipów i dodanie efektów lub muzyki. Reels pokazuje trend w kierunku mikrotreści; marki odchodzą od długich filmów i tradycyjnych reklam na rzecz krótszych filmów i postów w mediach społecznościowych. Zarówno TikTok, jak i Reels znoszą bariery w marketingu wideo; nie trzeba posiadać wymyślnego sprzętu ani materiałów do edycji; wszystko można zrobić w aplikacjach.
Jeśli potrzebujesz pomocy, aby w pełni wykorzystać swoje media społecznościowe lub chcesz uzyskać więcej informacji na temat korzystania z mediów społecznościowych w biznesie, skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark. Jesteśmy tu, aby pomóc.