Najlepsi sportowcy są zawsze bardzo dobrze przygotowani
Pojawiają się na zawodach, wiedząc dokładnie, czego się spodziewać. Znają każdy centymetr swojej trasy. Wiedzą dokładnie, jak zareagują na potencjalne scenariusze. Jedną z najważniejszych rzeczy, które badają, jest ich konkurencja. W moim ostatnim artykule, omówiłem:
- Znaczenie konkurencji
Kim jest Twoja konkurencja
Czego powinieneś się od nich dowiedzieć
To pozostawia jedno pytanie bez odpowiedzi: Jak badać swoją konkurencję? Większość ludzi zaczyna od przeglądania ich stron internetowych. Jest to z pewnością przydatny punkt wyjścia. Jednak wiele stron internetowych firm pozostawia wiele do życzenia! Oto trzy bardziej przydatne drogi do wykorzystania.
Wykorzystaj media społecznościowe do badań
Media społecznościowe to świetny sposób, aby dowiedzieć się o wiele więcej o innych firmach. Najlepszą platformą do wykorzystania jest LinkedIn. Twitter i Facebook również mogą być przydatne. Istnieją dwa sposoby korzystania z mediów społecznościowych. Pierwszy z nich to wykorzystanie ich do uzyskania podstawowych informacji o firmie. Wiele firm mówi o sobie bardziej szczegółowo w mediach społecznościowych niż na swojej stronie internetowej lub w broszurze. Firmy często prowadzą blogi, filmy i posty na temat projektów, nad którymi obecnie pracują. Możesz również mieć możliwość pobrania studiów przypadku lub białych ksiąg za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nie ograniczaj swoich poszukiwań do samej firmy. Spójrz na profile mediów społecznościowych dla ich kluczowego personelu, jak również. Mogą one być bardzo odkrywcze. Drugim sposobem na wykorzystanie mediów społecznościowych jest przyjrzenie się rozmowom, które prowadzą. Z kim rozmawiają w mediach społecznościowych? Kto śledzi ich stronę firmową na LinkedIn? Z kim łączą się kluczowi pracownicy? Kto lubi lub angażuje się w treści zamieszczane przez firmę? Na Twitterze i Facebooku rozmowy są często jeszcze bardziej otwarte, a Ty możesz dokładnie śledzić, co i do kogo mówią. Ponadto, pomyśl o zapisaniu się na wszelkie webinaria lub inne treści online, które firma oferuje. Jest to kolejny bardzo skuteczny sposób, aby dowiedzieć się więcej o firmie.
Sprzedawaj klientom firmy
Celem tego działania nie jest tylko próba zdobycia nowego biznesu - chociaż może to być bardzo pożądana dodatkowa korzyść! Powodem rozpoczęcia tego dialogu jest fakt, że klienci mogą być bardzo otwarci w stosunku do swoich dostawców. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy nie wiedzą, że Ty wiesz, kto jest ich obecnym dostawcą! Dlatego bardzo łatwo jest zadawać otwarte pytania, takie jak:
- "Co najbardziej podoba się Państwu u Waszego dostawcy?"
"Jakie usługi najbardziej się Państwu podobają?"
"Jaką jedną rzecz byś w nich zmienił?"
"Jakie inne usługi chcielibyście, aby oferowali?".
Dialog taki jak ten jest doskonałym sposobem na rozpoczęcie konstruowania oferty sprzedaży w oparciu o dokładnie to, czego oczekują kluczowi potencjalni klienci. Naturalnie, powinieneś prowadzić taką samą rozmowę z własnymi klientami. Nie będziesz w stanie dotrzeć do wszystkich klientów swojej konkurencji. Oto więc alternatywna taktyka.
Rozmawiaj z konkurencją
Firmy często są dumne z tego, co robią. Są gotowe otwarcie mówić o tym, co osiągnęły i jak to zrobiły. Mogą być również gotowe opowiedzieć Ci bardzo dużo o swojej działalności. W tym momencie dialog nie powinien polegać tylko na uzyskaniu informacji. Być może odkryjecie sposoby, w jakie możecie współpracować. Zdarzało mi się nawet, że moi konkurenci polecali mnie swoim klientom.
Nadszedł czas na podjęcie działań!
- Wyróżnij swoją konkurencję
Zdecyduj, w jaki sposób będziesz ich badać i jakich informacji potrzebujesz
Zdecyduj, jak wykorzystasz te informacje, aby ulepszyć swoją firmę.
Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii dotyczącej badania konkurencji i odnoszenia większych sukcesów w tym procesie: Powinieneś przygotowywać się do tych samych standardów, co najlepsi sportowcy.
- 3 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o swoich konkurentach
Jak dowiedzieć się więcej o swoich konkurentach
Jak się wyróżnić (i zarobić na tym pieniądze)
5 sposobów, aby Twoja firma wyróżniała się wśród potencjalnych klientów
PS Jeśli chcesz poznać więcej praktycznych pomysłów na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywcy usług poligraficznych", pełen pomysłów na skuteczną sprzedaż druku.