Wittusen & Jensen, dostawca usług drukarskich i marketingowych z siedzibą w Oslo, Norwegia, od kilku lat promował swoje możliwości w zakresie marketingu XMPie one-to-one cross-media poprzez różne kampanie. Elixia, wiodąca sieć centrów zdrowia i fitness z ponad 30 lokalizacjami w Europie Północnej, zwróciła uwagę na sukces tych kampanii, ponieważ szukała sposobów na wzmocnienie lojalności klientów i pozyskanie nowych członków. Dla Elixii była to doskonała okazja. Kampania. Elixia nawiązała współpracę z firmą Wittusen & Jensen, która opracowała plan interaktywnej kampanii, wykorzystującej pocztówki i pocztę elektroniczną, kierując obecnych członków Elixii na stronę internetową Response URL (RURL). Po wejściu na tę stronę członkowie otrzymywali ofertę nawet do sześciu miesięcy darmowego członkostwa poprzez rekrutację nowych członków. Motywem przewodnim kampanii było hasło "Zdobądź dobrego przyjaciela, który stanie się zdrowym przyjacielem", a odpowiednie obrazy odpowiadały ośmiu różnym segmentom, które były oparte na płci i wieku odbiorców. Jak to zrobili. Firma Wittusen & Jensen zaprojektowała elementy kampanii w pakiecie Adobe Creative Suite z wtyczką XMPie, której wspólne elementy graficzne zostały połączone z bazą danych relacji z klientami Elixia. Pozwoliło to na personalizację i generowanie każdego komponentu za pomocą jednego prostego zestawu reguł biznesowych. Zmienna treść na pocztówce obejmowała imiona i nazwiska, adresy, płeć, zdjęcia w zależności od wieku i języka, a także pozdrowienia z najbliższego centrum fitness. Dzięki zastosowaniu XMPie uImage, imię i nazwisko odbiorcy pojawiało się również w postaci graffiti-tekstu, za obrazkiem charakterystycznym dla danej płci. Pocztówka zachęcała odbiorców do odwiedzenia adresu URL Response, który umożliwiał im aktualizację danych osobowych (tym samym walidując i wzmacniając istniejącą bazę danych Elixii), a także dostęp do strony rekrutacyjnej dla członków. Jeżeli odbiorca nie odwiedził adresu URL odpowiedzi w określonym czasie, wysyłano również wiadomość zwrotną. Aby polecić znajomego i być o krok bliżej do otrzymania darmowego członkostwa, użytkownik musiał po prostu odwiedzić RURL i podać adres e-mail znajomego. Dzięki temu system XMPie automatycznie wygeneruje dla niego osobisty e-mail z adresem RURL. Strona pozwalała również na śledzenie, czy poleceni przez niego znajomi rzeczywiście odpowiedzieli i odwiedzili jego RURL. Kampania rozpoczęła się od wysyłki pocztówek do 65 000 członków, które zostały wydrukowane na cyfrowej maszynie produkcyjnej Xerox iGen3. Wyniki. Poprzez stworzenie ciągłej konwersacji wśród klientów i potencjalnych klientów Elixii, kampania zaowocowała pozyskaniem 2 500 nowych członków o wartości 1,5 miliona euro rocznego przychodu Elixii. Była to ogromna poprawa w porównaniu z poprzednią kampanią "poleć znajomym", która nie była prowadzona przez XMPie, a która przyniosła jedynie 39 nowych członków. Wskaźnik odpowiedzi na kampanię XMPie, zdefiniowany jako liczba osób, które otrzymały pocztówkę/wiadomość e-mail i odwiedziły stronę RURL, wyniósł imponujące 27,5%. Ponadto wielu respondentów po zakończeniu kampanii zaktualizowało swoje dane kontaktowe, co wzmocniło bazę danych Elixii i może zostać wykorzystane do ulepszenia następnej kampanii. Korzystając z opartej na przeglądarce internetowej konsoli marketingowej XMPie uProduce, firma Wittusen & Jensen mogła również śledzić wyniki w czasie rzeczywistym w dowolnym momencie kampanii dla Elixii. Ta możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym pozwoliła im nie tylko śledzić postępy kampanii, ale także oferować praktyczne sugestie i informacje zwrotne swojemu klientowi. Relacja między nimi wyraźnie się zacieśniła, a Elixia stała się od tego czasu jednym z największych klientów Wittusen & Jensen. To właśnie takie relacje z klientami rozkwitają w wyniku rentownych i udanych kampanii marketingu bezpośredniego i mogą stanowić cenne źródło informacji o tym, jak Wittusen & Jensen zwiększyła swój biznes cyfrowy o 30 procent w roku rozpoczęcia tej kampanii. Od tego czasu firma wzbogaciła swoje zaplecze o prasę Xerox iGen4, a od 2007 roku jest użytkownikiem XMPie. Zachęcam do zapoznania się z XMPie i możliwościami wykorzystania tej oferty w celu zwiększenia znaczenia marketingu dzięki kampaniom marketingowym typu "one to one". Chciałbyś zobaczyć więcej takich historii? Prosimy o komentarze i podzielenie się swoimi przemyśleniami lub podobnymi historiami sukcesu - chętnie ich wysłuchamy!
- Strona główna
- Druk wizytówek
- XMPie i iGen pomagają centrom fitness Elixia wygenerować 1,5 mln euro nowych opłat członkowskich
XMPie i iGen pomagają centrom fitness Elixia wygenerować 1,5 mln euro nowych opłat członkowskich
- 12 marca 2022
Zobacz również
Piszę te słowa wśród chaosu związanego z...
- 4 lutego 2022
Napisany przez Liam Cummings Kierownik ds...
- 30 stycznia 2022