Choć wizytówka jest tylko niewielkim kawałkiem papieru, jej znaczenie nie jest wcale małe. Nic więc dziwnego, że to, jak jest ona wykonana, nie pozostaje bez wpływu na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani przez potencjalnych klientów. Nic więc dziwnego, że wybór odpowiedniego wzoru oraz właściwego miejsca, w którym będziemy drukować wizytówki, ma tak duże znaczenie.
Co wpływa na znaczenie wizytówek?
Jeśli zaczynamy własny biznes lub obejmujemy nowe dla nas stanowisko, musimy zaopatrzyć się w wizytówki i bardzo dobrze, gdy mamy tego świadomość. Wizytówki przydają się choćby wtedy, gdy mamy kontaktować się z klientami. Dzięki danym, które są na nich zawarte, potencjalny klient dowiaduje się, jak nas znaleźć, a jednocześnie – wyrabia sobie opinię na temat podmiotu, który reprezentujemy. Warto więc pamiętać o tym, że wizytówka powinna być postrzegana przede wszystkim jako cenny produkt marketingowy. Jeśli jest wykorzystywana w odpowiedni sposób, może zrobić naprawdę sporo. Odpowiada za efekt pierwszego wrażenia, a tym samym to, jaką wizytówkę wręczamy, w dużej mierze świadczy o nas samych.
Jaką wizytówkę wybrać?
Oczywiście, pierwszym krokiem jest określenie, jaki ma być wzór naszej wizytówki. Jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji dobrze jest zastanowić się nad tym, jakie informacje wydają się nam najbardziej istotne. Zwykle jest to imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, nie można jednak zapominać o tym, aby podać nazwę firmy oraz zajmowane przez siebie stanowisko. Tu dochodzimy zresztą do największego dylematu, z jakim zmagają się osoby przygotowujące wizytówki. Naturalne jest dążenie do tego, aby umieścić na nich jak najwięcej informacji, tymczasem w tym konkretnym przypadku to właśnie więcej znaczy mniej. Istnieje nawet zasada mówiąca o tym, że im poważniejsza jest branża, w której działamy, tym prostsza powinna być wizytówka przygotowana z myślą o nas.
Warto też powiązać charakter wizytówki z charakterem branży, w której działamy i tak lekarz lub prawnik powinni stawiać na elegancje i prostotę, podczas gdy grafik może pozwolić sobie na nieco więcej niż odrobinę ekstrawagancji. Kwestią wartą rozważenia jest również to, czy mamy postawić na wizytówkę jedno-, czy też dwustronną. Ta ostatnia jest dobrym rozwiązaniem przede wszystkim wtedy, gdy druga strona jest rzeczywiście minimalistyczna. Najlepiej sprawdzają się więc takie rozwiązania, które na drugiej stronie posiadają wyłącznie firmowe logo.
Wizytówka, a może coś więcej?
Wizytówki powinny być proste i przejrzyste, nie oznacza to jednak, że muszą być zwyczajne. Świat idzie do przodu, wraz z nim zaś postęp dotyczy także technik drukarskich. Jeśli zatem mamy do czynienia z dobrą drukarnią, możemy wydrukować w niej rozwiązanie, które z pewnością zrobi wrażenie na klienci. Okazuje się przy tym, że wcale nie trzeba przy tym imponującej liczby kolorów. Czasem decydujący potrafi być przecież jeden, pozornie mało znaczący szczegół taki, jak choćby sam kształt wizytówki. Takie rozwiązanie jest subtelne, a jednak na tyle interesujące, że możemy mieć pewność, co do tego, że będzie w stanie przyciągać wzrok.