Jeśli chodzi o tworzenie drukowanych materiałów marketingowych, rodzaj czcionki, którą będziemy używać, jest często jedną z ostatnich rzeczy, jakie mamy na myśli. Rzeczywisty projekt i treść jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, którą rozważamy, a następnie jest to przypadek decydowania o kolorach i obrazach. Kiedy już to wszystko zostanie zrealizowane, można w końcu zastanowić się nad typem czcionki, którą będziemy używać. Dlaczego czcionka typu jest tak ważna? Prosta odpowiedź na to pytanie brzmi - jest! Jeśli Twoi klienci nie mogą łatwo przeczytać ulotki, ulotki, broszury, billboardu lub plakatu, który chcesz, aby przeczytali, to Twoja wiadomość zostanie natychmiast utracona. Twój tekst musi być jasny i łatwy do przeczytania, ale powinien również pasować do Twojej ogólnej tożsamości marki.
Aby pomóc Ci zorientować się, które czcionki dobrze sprawdzają się w druku, stworzyliśmy listę trzech najlepszych i najgorszych czcionek do druku. Widzimy wszystkie rodzaje czcionek, które codziennie przechodzą przez nasze drukarki i lubimy myśleć, że mamy dobry pomysł na to, co działa dobrze, a co po prostu w ogóle nie działa.
3 z najlepszych czcionek do druku:
1. Century Gothic: Century Gothic to bezszeryfowa czcionka, która została stworzona w 1991 roku do obrazowania monotypowego. Gothic Century jest schludny i łatwy do odczytania, co czyni go doskonałym wyborem dla materiałów do druku. Jest również doskonałym wyborem dla nagłówków i może być odczytywany z daleka. Ci z Państwa, którzy znają zespół Franz Ferdinand, mogą być zaznajomieni z czcionką Century Gothic.
2. Helvetica: Helvetica jest prawdopodobnie jedną z najczęściej używanych czcionek i istnieje od 1957 roku. Jest to szeroko stosowana czcionka bezszeryfowa, która jest czysta, prosta w odczuciu i łatwa do odczytania. Helvetica jest doskonałym wyborem dla bardziej szczegółowych informacji w broszurze lub ulotce. Można rozpoznać, że Helvetica jest używana przez wiele najlepszych marek, w tym Microsoft, Panasonic, Staples i Evian.
3. Verdana: Verdana to czcionka, która została zaprojektowana w 1996 roku przez Matthew Cartera dla firmy Microsoft i jest kolejnym członkiem rodziny San Serif. Została ona zaprojektowana do czytania na ekranie, ale dzięki swojej elastyczności świetnie nadaje się również do druku. Została ona zaprojektowana z myślą o małym tekście, dzięki czemu jest niezwykle czytelnym krojem pisma, jeśli chodzi o druk. Wygląda dobrze w dużych i małych rozmiarach i jest świetnym wyborem, jeśli chcesz mieć spójny wygląd nagłówków i korpusu swojego tekstu. Możesz rozpoznać, że Verdana jest używana przez PayPal.
3 z najgorszych czcionek do druku:
1. Comic Sans: Ta niegdyś uwielbiana czcionka jest teraz dobrą i prawdziwą czcionką. Jest ona bardziej atrakcyjna dla młodszych demograficznie i dość popularna wśród dzieci, ale jest czcionką, której prawie każdy projektant będzie miał tendencję do unikania. Czasami trudno jest ją odczytać na papierze, jeśli używa się z nią pewnych kolorów, a szczególnie trudno jest wymyślić żółty. Został on zaprojektowany tak, aby wyglądał jak czcionka komiksowa i szczerze mówiąc, to właśnie tutaj powinien pozostać!
2. Segoe Script: Główny problem z Segoe Script polega na tym, że nie jest on tak łatwy do odczytania i jest to również trudność w uzupełnianiu go o inne czcionki. Zdania często mogą się spotkać jako jeden długi wiersz tekstu, co może łatwo spowodować, że czytelnik zgubi się podczas czytania informacji, których poszukuje. Podczas gdy czcionki pisane odręcznie mogą czasami zapewnić stylowy, rustykalny charakter tekstu, najlepiej unikać stosowania Segoe Script.
3. Wpływ: Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem na naszej liście jest czcionka Impact. Inna bezszeryfowa czcionka, Impact, została zaprojektowana w 1965 r. jako czcionka, która po wydrukowaniu dawała efekt. Dzięki ultra-grubym pociągnięciom i skompresowanej strukturze liter, tekst Impact może być bardzo trudny do wydrukowania i jest czcionką, której z pewnością zalecamy unikać przy podejmowaniu decyzji o potrzebie druku.
Jeśli zdecydowali się Państwo na czcionkę, która będzie odpowiednia dla drukowanych materiałów promocyjnych, zalecamy włączenie jej do wytycznych dotyczących marki, aby zapewnić, że wszystkie przyszłe materiały drukowane będą miały tę samą czcionkę i rozmiary.