Proces stworzenia idealnej wizytówki, skrojonej na miarę potrzeb klienta, nie jest wcale tak łatwym zadaniem, jak może się wydawać!Praca podzielona jest na kilka etapów - każdy musi być zrealizowany perfekcyjnie. Wizytówka powinna być prosta, czytelna i elegancka, a także przekazywać wszystkie najważniejsze informacje.
Rozmiar - punkt wyjścia
Pierwszą w kolejności do ustalenia rzeczą jest rozmiar wizytówki. Standardowy to 90 x 50 mm, jednak wykonanie jej w innym rozmiarze, wybranym przez klienta, nie jest problemem. 90 x 50 mm to jednak rozmiar uniwersalny i najczęściej wybierany.
Spady - decydują o czytelności wizytówki
Kolejnym elementem projektu są spady - czyli prościej mówiąc, odstępy od krawędzi wizytówki. To bardzo ważny etap prac, ponieważ niewłaściwie zaprojektowany spad może sprawić, że wizytówka będzie nieczytelna, a ważne informacje zostaną po prostu ucięte! Margines o szerokości 5 mm to standardowo przyjmowany parametr, jednak każdorazowo warto dopytać o to drukarnię. Treść Treść wizytówki to jej zasadnicza część. Trzeba pamiętać o tym, by była czytelna i przekazywała wyłącznie najważniejsze informacje oraz dane kontaktowe.
Czcionka
Równie ważna co treść, jest czcionka, jaką jest ona zapisana. Najważniejsze, by współgrała z logo. W wizytówce warto darować sobie ozdobne fonty i duży rozmiar. Złoty środek to wyważona klasyka!
Druk - jednostronny czy z obu?
Jeśli treści jest sporo, trzeba pomyśleć o zadrukowaniu obu stron wizytówki. Na tyle można umieścić na przykład mapkę dojazdu czy miniaturowe przykładu produktów.
Orientacja wizytówki
Klasyczne wizytówki projektowane są zazwyczaj w poziomie. Jeśli jednak zależy ci na nietypowej formie i wyróżnieniu, projekt pionowy jest jak najbardziej możliwy. Łatwiej wówczas na przykład o wypunktowanie.
Logo i pozostałe ważne elementy
Najwięcej uwagi należy przywiązać do logo - to ono pozwala na rozpoznanie firmy. Powinno być najbardziej czytelnym i głównym elementem wizytówki. Na drugim miejscu, zaraz po nim, znajduje się imię, nazwisko i stanowisko. Dane kontaktowe to ostatni element.
Rozmieszczenie graficzne
Logo firmy najczęściej plasuje się w górnym, lewym rogu - i takie projekty są najczęściej zamawiane. Pod logo warto umieścić hasło nawiązujące do obszaru działalności firmy. Logo i inne elementy graficzne bardzo przyciągają uwagę - dlatego warto wykorzystać ich potencjał!
Próbny druk
Na komputerze często różne elementy wyglądają nieco inaczej, niż na wydruku. Dlatego przez wysłaniem projektu do drukarni, warto wydrukować wizytówkę nawet na domowym sprzęcie. Opis pliku do wydruku Jeśli projekt wizytówki jest już gotowy do druku, trzeba jeszcze pamiętać o odpowiednim zapisaniu pliku. Należy zamienić go na krzywe obrazujące obraz adekwatnie do jego geometrycznej charakterystyki. To ważne, by nie uległ on przekształceniu. Do drukarni plik powinien trafić w formacie PDF lub TIFF.
Kolorystyka
Każdy monitor może inaczej pokazywać kolory. Dlatego przed oddaniem projektu do druku barwy należy opisać za pomocą RGB lub CMYK - daje to gwarancję takich kolorów, jakich oczekujesz. Wyboru należy dokonać albo na samym początku, albo pod koniec projektu, jeszcze przed zmianą formatu pliku.
Gramatura papieru Im twardszy i lepszej jakości papier, tym lepiej wygląda wizytówka. Idealny papier powinien mieć ok 300-350 g/m2.