Każdy, kto chce dotrzeć do odbiorców, zadaje sobie to samo pytanie: kiedy najlepiej wysłać wiadomość e-mail? Czy wiadomości marketingowe należy wysyłać w poniedziałek rano, w środę podczas lunchu czy w piątek po południu? Właściwy czas wysłania wiadomości e-mail może oznaczać lepsze wskaźniki otwarć i konwersji. W tym blogu dowiesz się, jak zoptymalizować swój email marketing, aby zmaksymalizować wskaźniki otwarć, kliknięć i zaangażowania...
Rodzaje kampanii emailowych
Istnieje wiele różnych typów wiadomości e-mail, a każdy z nich ma swój własny, unikalny ton i intencje. Wiadomości B2B (business-to-business) znacznie różnią się od wiadomości B2C (business-to-consumer). Ale skąd wiesz, kiedy powinieneś wysłać którą z nich? Przyjrzyjmy się różnym strategiom wysyłania wiadomości e-mail oraz najlepszym momentom na ich wysyłanie.
- Kampanie kroplowe: Kampanie kroplowe to standard w email marketingu. Kampanie te powinny być wykorzystywane w celu zachęcenia klienta do podjęcia określonego działania, np. skłonienia go do powrotu do produktów znajdujących się w koszyku i dokończenia zakupu. Popularne kampanie kroplowe obejmują przypomnienia o porzuconym koszyku, kampanie retargetingowe/re-engagementowe oraz follow-upy po zakupach. Najlepszym czasem na wysyłanie kampanii kroplowych jest wtorek lub czwartek, o godzinie 8.00, 13.00, 16.00 lub 18.00.
Powiązane: Dlaczego kampanie kroplowe e-maili są kluczowe dla Twojego sukcesu
- Newslettery: Newslettery są zazwyczaj wysyłane z częstotliwością miesięczną lub tygodniową, mogą mieć charakter B2B lub B2C. Właściwe zaplanowanie harmonogramu jest ważne dla osiągnięcia optymalnego wskaźnika otwarć. Dzięki nim Twoi klienci będą zaangażowani, a Twoja firma pozostanie w centrum uwagi. Najlepszymi dniami do wysyłania newsletterów są wtorki, środy i czwartki, przy czym optymalnym czasem jest godzina 10.00 i 14. 00.
- Newslettery osiągają najgorsze wyniki w poniedziałki, więc staraj się ich unikać, jeśli tylko możesz. Według Mailerlite , najlepsze dni na wysyłanie emaili to wtorek, środa lub czwartek o 11 rano .
- Follow-Ups: Czas wysyłania wiadomości e-mail jest bardziej wrażliwy w przypadku wiadomości uzupełniających, niezależnie od tego, czy są one wysyłane po spotkaniu osobistym, czy po wiadomości e-mail, która nie została otwarta lub na którą wcześniej nie odpowiedziałeś. Zazwyczaj zaleca się odczekanie 48 godzin z wysłaniem wiadomości uzupełniającej, a najlepsze pory to godziny między 10 a 11 rano lub zaraz po lunchu.
Ogólne wzorce wysyłania wiadomości
- Hubspot ustalił, że ogólnie rzecz biorąc, "najwyższy wskaźnik kliknięć w wiadomości otwierane jest o 10 rano (21%), o 13:00 (22%) i o 18:00". Dane te odzwierciedlają czas, w którym większość odbiorców rozpoczyna lub kończy dzień i ma najwięcej czasu na sprawdzenie wiadomości e-mail.
- Jeśli chodzi o wysyłanie emaili B2B, to zaangażowanie pracowników jest większe, gdy są one wysyłane w środku tygodnia, około 10 rano. Dla porównania, kadra zarządzająca i przedsiębiorcy zwracają większą uwagę na swoje e-maile o 10 rano w sobotę.
- Jeden newsletter w tygodniu jest bardziej efektywny niż trzy. Wysyłanie newslettera B2C w poniedziałek o 7 rano będzie mniej efektywne niż w środę o 11 rano, ze względu na codzienny rozkład dnia i rutynę ludzi.
E-maile B2B i B2C
Harmonogramy wysyłania emaili B2B i B2C różnią się ze względu na grupę docelową oraz działania, które chcesz, aby podjęli.
- Wysyłając emaile B2B, masz większe szanse na zaangażowanie, jeśli wysyłasz je w godzinach pracy, szczególnie we wtorek, środę lub czwartek.
- Z drugiej strony, wiadomości B2C oferują większą elastyczność, ponieważ można je wysyłać albo podczas przerw w pracy (lunch), albo wtedy, kiedy konsumenci częściej korzystają z telefonów (np. po godzinach pracy, w piątek po południu lub w weekendy).
- Zarówno marketerzy B2B jak i B2C są zgodni, że niedziela jest najmniej efektywnym dniem do wysyłania emaili, a jeśli chodzi o wysyłanie emaili w ciągu tygodnia, to najbardziej efektywne są wtorek i środa.
Otworzyli email...co teraz?
Każdy email powinien mieć swój cel i wyraźne wezwanie do działania. Możesz również spróbować segmentować swoje e-maile w oparciu o dane o klientach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wysyłasz odpowiednie wiadomości do właściwych odbiorców, starając się zmaksymalizować zaangażowanie, liczbę otwarć i konwersji.
Wiele platform do email marketingu posiada zautomatyzowaną analitykę, która pomoże Ci wybrać najlepszy czas na wysyłkę każdego emaila na podstawie poprzednich wysyłek. Konsumenci są dziś zalewani mailami od różnych firm, dlatego Twoja wiadomość musi się wyróżniać. Personalizacja, czy to poprzez segmentację listy emaili w oparciu o zachowania zakupowe, inne analizy, czy też wysyłanie dopasowanych ofert, pomaga zwiększyć zaangażowanie i prawdopodobieństwo, że klient podejmie działanie.
Nie zapominaj. Częstotliwość wysyłania e-maili również ma znaczenie - jeśli wysyłasz ich zbyt wiele, może to prowadzić do mniejszego zaangażowania i wyższego wskaźnika rezygnacji z subskrypcji. Email jest ważnym narzędziem marketingowym i angażującym, a czas wysyłania emaili ma znaczenie. Aby uzyskać pomoc w jak najlepszym wykorzystaniu Twoich działań email marketingowych, skontaktuj się z naszym zespołem marketingu cyfrowego. Znamy się na sieci i pomożemy Ci dotrzeć do odpowiednich skrzynek odbiorczych w odpowiednim czasie.