Bardzo często przypomina się nam o tym, że pisze się nas dokładnie tak, jak się nas widzi. Jeśli więc profesjonalny wizerunek jest dla nas ważny, inwestycja w wizytówki wydaje się czymś oczywistym. Wskazane jest zatem zadanie sobie pytania o to, gdzie i jak najlepiej jest je drukować.
Jeśli wizytówka ma być udana, należy dążyć od tego, aby dobry projekt szedł w parze z odpowiednim przygotowaniem oraz należycie wysoką jakością druku. Nawet najlepiej zaprojektowana karta biznesowa może być bowiem postrzegana jako mało atrakcyjna, jeśli nie zadba się o odpowiedni papier, wydruk, a także jej uszlachetnienie.
Na czym drukować wizytówki?
Pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć, jest więc wybór podłoża przeznaczonego do druku wizytówek. Możliwości jest co najmniej kilka, każda opcja ma zaś swój wkład w ostateczny wygląd karty biznesowej. Jeśli zależy nam przede wszystkim na rozwiązaniu standardowym, pamiętajmy, że za najbardziej popularny uznawany jest druk na białym papierze kredowym, którego gramatura wynosi 350 g. Trudno dziwić się, że właśnie taki wybór został okrzyknięty mianem optymalnego, skoro mamy do czynienia z papierem charakteryzującym się nie tylko trwałością, ale i elastycznością. Warto wspomnieć i o tym, że taka gramatura sprzyja uszlachetnianiu papieru, co również ma dla wielu osób duże znaczenie.
Podłoża ozdobne
Oczywiście, choć klasyka zawsze jest w cenie, nic nie stoi na przeszkodzie temu, aby poeksperymentować. Możliwości jest co najmniej kilka, a najbardziej popularnymi podłożami ozdobnymi niezmiennie pozostają podłoża syntetyczne. Dekoracyjne podłoża do wizytówek cieszą się popularnością nie tylko dlatego, że dają nam gwarancję dostępu do wielu ciekawych faktur, ale i ze względu na to, że oferują bogatą paletę kolorystyczną.
Także kolorowe podłoża do wizytówek cieszą się dużą popularnością. Tu mamy w czym wybierać a podłoża perłowe zabiegają o naszą uwagę razem z pozłacanymi, metalizowanymi oraz tymi, które przyjmują kolor kości słoniowej. Papiery takie najczęściej są barwione w masie. To właśnie dlatego możemy liczyć nie tylko na ich soczyste kolory, ale i na to, że uda się im zachować trwałość.
Jeszcze innym rozwiązaniem, które odznacza się dużą popularnością, są wizytówki wykonane na podłożu fakturowanym. I one zwracają na siebie uwagę ze względu na interesujący wygląd, mają jednak i ten plus, że intrygować potrafi również ich dotyk. Najczęściej wybiera się papiery prążkowane, choć modne są również te, które posiadają fakturę filcu albo wystające włókna.
Jak uszlachetniać wizytówki?
W modzie niezmiennie pozostaje uszlachetnianie wizytówek, które również odbywa się na co najmniej kilka sposobów. Na ogół zastosowanie znajdują w tym kontekście folie, choć modne jest także stosowanie tak zwanego lakieru wybiórczego. Rodzaj uszlachetniania zależy od naszych preferencji, choć zaleca się, aby dopasować go również do specyfiki projektu. Folia matowa sprawdza się doskonale, gdy chcemy nieco stonować kolory, folia błyszcząca ożywia papier i podkreśla kolory, a folia soft touch sprawia, że wizytówka staje się przyjemniejsza w dotyku.