Jaki jest najprostszy, najbardziej zdroworozsądkowy sposób na zwiększenie zaangażowania klientów w tym roku? Kody QR, ale robiąc to we właściwy sposób. Słyszałem wszystkie głosy sprzeciwu wobec QR Codes. Szczerze mówiąc, pochodzą one od wielu nienawistników, którzy skupiają się bardziej na tym, co marketerzy robią źle, niż na tym, co robią dobrze. Wiesz, gdzie widziałem QR Codes w ciągu ostatnich kilku dni?
- Na moim paragonie z Walmartu.
Na wierzchu mojej nowej puszki Bar Keeper's Friend, uniwersalnego środka czyszczącego i polerującego.
Na mojej torbie na wynos z McDonald's.
Wszystkie trzy z powyższych zastosowań były naprawdę dobrze zrobione. Gdyby więcej ludzi skupiło się na tych zastosowaniach, pokochaliby kody QR tak samo jak ja. Co ci marketerzy zrobili dobrze? Walmart: Kod QR prowadził do sklepu z aplikacjami, gdzie mogłem pobrać aplikację Saving Catcher na mój telefon. Walmart robi teraz duży nacisk na tę aplikację, a to ułatwiło sprawę. Umieścił okazję we właściwym miejscu, we właściwym czasie... czyniąc to prostym do zrobienia. Bar Keeper's Friend: Kod QR, przyklejony na samej górze puszki, aby zakryć otwory do nalewania, doprowadził do powstania wielu krótkich, zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych filmów wideo pokazujących zastosowania produktu i porównujących go z produktami konkurencji w tej samej kategorii. Filmy nie były drogie ani wysokonakładowe, po prostu kobieta sprzątająca w studio. Nie tylko pokazywały wydajność produktu w porównaniu z konkurencją, ale także inne zastosowania produktu, o których być może bym nie pomyślał. Mam wszystkie te problemy w moim domu, więc wyraźnie, muszę kupić kolejną puszkę - lub trzy. McDonald's: Kod QR zabrał mnie do łatwego do nawigacji, zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych menu żywieniowego, które jest teraz przechowywane w moim telefonie. Dla ludzi, którzy dbają o odżywianie, jest to bardzo inteligentny sposób wykorzystania kodów QR. Nie robię zakupów w McDonald's w domu. Korzystam z niego, kiedy jestem w biegu z dziećmi, więc używanie kodów QR, aby mieć mobilną wersję menu żywieniowego w moich rękach przez cały czas, jest po prostu bardzo mądrą rzeczą do zrobienia. Z kolejnych badań wynika, że 30% do 40% posiadaczy smartfonów zeskanowało kod QR w ciągu ostatnich sześciu do dwunastu miesięcy. Mniej więcej taki sam odsetek robi to bezpośrednio w sklepie. Im więcej osób zeskanuje te kody i uzyska z nich znaczącą wartość (ta "wartość" nie musi oznaczać kuponu lub zniżki), tym częściej będą z nich korzystać w przyszłości. Jakie są możliwości wykorzystania kodów QR, które umykają Twoim klientom?