Dotarcie do docelowych odbiorców jest kluczowe dla marketerów, a żeby to skutecznie zrobić, wielu strategów marketingowych wykorzystuje direct mail. Wbrew temu, co sądzą niektórzy, direct mail nie umarł, a firmy różnej wielkości wykorzystują direct mail, aby uzyskać wyższy wskaźnik odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ to działa. Jeśli zmagasz się z direct mail, oto spojrzenie na to, jak wykorzystać go do osiągnięcia sukcesu, z szeroką gamą pomysłów na to, jak sprawić, by direct mail zrobił wrażenie na odbiorcach i skutecznie przekazał wiadomość.
Pomysły na direct mail
1. Pocztówki
Pocztówki stają się coraz bardziej popularne na przestrzeni lat. W dzisiejszych czasach ludzie czytają pocztę w inny sposób. Chcą widzieć mniej słów, a dzięki temu, że pocztówka jest mniejsza, szybsza i łatwiejsza do odczytania, klienci są bardziej skłonni do reagowania na zachęty lub oferty. Wraz ze wzrostem popularności pocztówek, wiele branż rezygnuje z używania kopert, co daje średnio 15% spadek we wszystkich branżach. Pocztówki uzyskują wskaźnik odpowiedzi na poziomie 4,25%, czyli więcej niż 3,5% w przypadku korespondencji bezpośredniej w kopertach wielkości listu. Skuteczną pocztówką jest "Pocztówka promocyjna dla przyjaciół i rodziny" firmy Rejuvenation, zawierająca przyciągający uwagę rozmiar i aspiracyjne obrazy, wraz z krótkimi, ale dokładnymi informacjami o marce.Powiązane: Ile kosztuje Direct Mail?
2. Zwięzły tekst
Mniej znaczy więcej, jeśli chodzi o direct mail. W ciągu ostatnich dwóch dekad kopie reklam skróciły się o 62%. Weźmy na przykład Amazon - liczba słów w listach wysyłanych do członków Prime (służących jako przypomnienie, że mają oni prawo do oglądania Prime Video) znacznie spadła od 2014 roku. Zdania są krótsze, akapity mniejsze, a punktów kulistych jest mniej. Zwięzła kopia jest świetna do marketingu rzeczy takich jak restauracje, a mniej słów może łatwiej złapać uwagę.3. Interaktywność cyfrowa
Cyfrowo interaktywna poczta bezpośrednia jest bardziej powszechna niż mogłoby się wydawać. Tworzy ona sposób, w jaki klienci mogą odpowiedzieć na wezwanie do działania poprzez medium cyfrowe. Interakcja z marką jest kluczowa
dla zaangażowania odbiorców i wzmocnienia działań marketingowych online. Kanały cyfrowe mogą obejmować platformy mediów społecznościowych lub strony internetowe firmy. Najlepsze branże wykorzystujące elementy cyfrowe to handel detaliczny, organizacje non-profit i usługi finansowe. Oto jak Progressive i Papa John's wykorzystują elementy cyfrowe w swoich reklamach bezpośrednich.4. Zrównoważony rozwój
Direct mail podkreślający postawę zrównoważonego rozwoju może wydawać się trochę nie na miejscu, co może mieć miejsce w przypadku niektórych firm - ale może być odpowiedni dla Twojej. Wraz ze wzrostem liczby reklam przyjaznych środowisku w ciągu ostatnich lat, przekaz dotyczący zrównoważonego rozwoju staje się coraz bardziej powszechny. Jest to sposób dla firm, aby połączyć się z klientami, pokazać, że dbają o kwestie środowiskowe, które ich dotyczą i pokazać, że są częścią rozwiązania. Od informowania klientów o tym, jak powstają produkty (np. cruelty-free), po przypominanie im, że po zakończeniu pracy z pocztą powinni poddać ją recyklingowi, marki mogą sprawić, że ich przekaz dotyczący zrównoważonego rozwoju będzie prosty. Zobacz poniższy przykład przesyłki wysłanej przez Enviro-Safe z ekologiczną podpowiedzią.5. Komunikaty COVID-19
Ludzkie i ekonomiczne żniwo wywołane przez COVID-19 jest znaczące, a komunikaty związane z pandemią są obecnie powszechne. Marketerzy sami dokonują pewnych adaptacji, dodając do swoich kampanii komunikaty związane z wirusem COVID i podkreślając swoje oferty, takie jak dostawy lub płatności zbliżeniowe. Zwroty takie jak "bezpieczeństwo przede wszystkim", "pozostań bezpieczny" i "dystans społeczny" są często włączane do kampanii direct mail COVID-19. Te elementy Bright Now Dental mają na przykład włączone komunikaty COVID-19.
6. Kody QR
Według raportu Forbes, wykorzystanie kodów QR rośnie: 34% amerykańskich użytkowników smartfonów zeskanowało kod QR, wraz z 46% właścicieli tabletów. Są one wykorzystywane do dostarczania zaawansowanych technologicznie i bezkontaktowych informacji, a także mogą być wykorzystywane w reklamach drukowanych, oznakowaniu i menu restauracji. Sprawdź, jak Pandora wykorzystała kod QR, który pozwala klientom połączyć ich przesyłkę z cyfrowym doświadczeniem.7. Wezwanie do działania aktywowane głosem/VACTA
Voice Activated Call-to-Action (VACTA) to nowa technologia, która umożliwia marketerom połączenie przesyłki z interakcją z inteligentnym głośnikiem. Poprzez włączenie dźwiękowego doświadczenia, marketerzy podnoszą rangę swoich kampanii mailingowych, pozwalając odbiorcy poprosić o tekst w celu zakończenia transakcji. W poniższym przykładzie klienci Steakhouse mają szansę wygrać kartę podarunkową o wartości 25 dolarów, a jeśli mają pasujące symbole po zdrapce, mogą wprowadzić określony kod, zadzwonić lub powiedzieć Amazon Alexa lub Google Voice, "Launch Direct Mail".
8. Spersonalizowana poczta
Coraz bardziej klienci łakną doświadczeń i połączeń z ich reklam. Personalizacja w direct mail jest kluczowa podczas tej pandemii, kiedy tak wielu czuje się odłączonych z powodu izolacji i blokad. Dodanie osobistego akcentu do reklamy bezpośredniej może przywrócić kontakt z klientem i zbudować jego relacje. Poczta, która jest humanizowana, ma potencjał, aby wzbudzić emocje. Dodanie imienia potencjalnego klienta w linii powitania jest skuteczne w nawiązaniu połączenia.Powiązane: Jak uzyskać ekstremalnie ukierunkowaną reklamę za pomocą poczty bezpośredniej
9. Podkreśl korzyści
Zamiast podkreślać cechy produktu lub usługi, skup się na jego korzyściach i przedstaw to w swoim direct mailu. Konsumenci chcą wiedzieć, jak możesz rozwiązać ich problemy, więc skup się na rozwiązaniach marketingowych w postaci korzyści. W 2020 roku HelloFresh, początkujący dostawca zestawów posiłków, wykorzystał jeden panel self-mailera, aby podkreślić 3 korzyści płynące z oferowanej przez siebie usługi.10. Direct Mail Product Sample (próbka produktu)
Jest to bardzo skuteczny sposób na budowanie świadomości wokół marki i zwiększenie sprzedaży. Jeśli odbiorcy będą zadowoleni z próbki, będą bardziej skłonni do zakupu produktu lub usługi i polecania jej innym. Rozważmy przykład self-mailera firmy Function of Beauty, który zawiera paski zapachowe wody kolońskiej.11. Mocny nagłówek
Direct mail z mocnym nagłówkiem może zrobić świetne pierwsze wrażenie i przyciągnąć uwagę czytelnika. To właśnie nagłówek nadaje ton pozostałej części wiadomości i może zachęcić czytelnika do dowiedzenia się więcej. Nie umieszczaj zmieniającego grę pytania lub stwierdzenia w środku akapitu (które czytelnik może pominąć). Umieść je tam, gdzie będzie widoczne bez wysiłku. Oto świetny przykład autorstwa BJ's Wholesale Club z lipca 2020 roku.12. Zrób mocną wiadomość powitalną
Użyj swojej bezpośredniej poczty do powitania nowych klientów lub subskrybentów do marki lub firmy. Zachowaj prostą wiadomość, przekazując jednocześnie entuzjazm i pełen szacunku profesjonalizm. Umieść wiadomość wstępną w miejscu, gdzie nie można jej przeoczyć. Oto dobry przykład bezpośredniego maila, który Asurion wysłał do swoich klientów z Verizon.Powiązane: Jak projektować materiały drukowane do direct maila
13. Freebies
Słowo "darmowy" może zarówno dać dobre wrażenie o Twojej marce, jak i zachwycić potencjalnych klientów. Rzeczy takie jak naklejki, naklejki, zakładki do książek i magnesy, które zawierają informacje o produkcie lub usłudze, prezentują Twoją markę lub promują coś takiego jak darmowa próba usługi, mogą być skutecznymi gratisami. W tym przykładzie, Earth Hour wysłał żółte świeczki w pudełku, aby zachęcić firmy do wyłączenia światła.14. Wykorzystaj emocje
Marketing emocjonalny z wykorzystaniem poczty bezpośredniej może być wysoce motywujący i pomaga klientom w podejmowaniu podświadomych decyzji. Postaraj się stworzyć połączenie między potrzebami emocjonalnymi a oferowanym rozwiązaniem. Poniższy przykład reklamy bezpośredniej Wilderness Society wykorzystuje gniew, aby przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców.Teraz to Twój wybór
Direct mail to skuteczne narzędzie, które możesz wykorzystać do promowania zaangażowania klientów i osiągania wyników. Różne dostępne opcje direct mail pozwalają na zbadanie wielu sposobów dotarcia do klientów i osiągnięcia celów kampanii marketingowej i sprzedaży. Do Ciebie należy decyzja, co jest najlepsze dla Twojej marki i celu kampanii, ale nie myśl, że jesteś w tym sam. Eksperci Ironmark znają najlepsze sposoby korzystania z poczty bezpośredniej i jesteśmy tu, aby pomóc Ci dotrzeć z kampanią do wszystkich właściwych osób.