Wizytówki, bardziej elegancko nazywane kartami biznesowymi, są w użyciu od dziesiątek, jeśli nie setek lat. Stanowią ważny element wizerunku firmy, choć dziś wiele nowoczesnych przedsiębiorstw spycha je na nieco dalszy plan. Dobrze zaprojektowana wizytówka szybko i dokładnie przekazuje klientowi ważne informacje i zachęca go do pozostania w kontakcie.
Dlatego pomimo upływu lat, nadal warto inwestować w wydruk wizytówek - to potężna broń marketingowa, służąca budowaniu pierwszego wrażenia. Na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę, projektując i drukując wizytówkę dla swojej firmy?
Oto kilka najistotniejszych kwestii.
Kilka słów o formacie
Format wizytówki jest standardowy. Tutaj nie ma pola na kreatywne rozwiązania, chyba, że zdecydujemy się na wizytówkę składaną. Tradycyjny format, mieszczący się w większości etui, portfeli i wygodnie leżący w dłoni to 90x50 mm lub 85x55 mm, nie większy. Pomysłowość można wyrazić, projektując zawartość wizytówki, wybierając niebanalne podłoże lub uszlachetnienie. Format lepiej pozostawić klasyczny, ponieważ wizytówka niemieszcząca się w portfelu najpewniej wyląduje w koszu.
Papier i inne rozwiązania
Na papierze nie wolno oszczędzać - to podstawowa zasada. Nawet, jeśli kusi zmniejszenie gramatury lub rezygnacja z folii zabezpieczającej, lepiej odejść od takich pomysłów. Wizytówka musi być dość gruba, przynajmniej 350 g, na papierze kredowym. Cienki, byle jaki papier i brzydki druk od razu skażą ją na wylądowanie w koszu, a firmę na skojarzenie z bylejakością. Wizytówka zaprojektowana ciekawie, a do tego starannie wydrukowana przykuje uwagę - szkoda będzie po prostu ją wyrzucić. Wiele drukarni oferuje także druk na podłożu fakturowanym, o wysokich zaletach dekoracyjnych. Taki profesjonalny efekt zaskarbi marce choćby chwilę uwagi - w obliczu sporej konkurencji na rynku chwila to bardzo wiele.
Uszlachetnianie - czy zawsze warto?
Nie wszystkie wizytówki wymagają uszlachetniania, lub raczej - nie każde uszlachetnienie pasuje do każdej wizytówki. Nowoczesna, postępowa firma nie potrzebuje eleganckiej, błyszczącej wizytówki. Kolorowy projekt lepiej podkreśli matowa folia. Metody uszlachetniania nie tylko poprawiają wygląd wizytówki, ale sprawiają też, że staje się dużo przyjemniejsza w dotyku. Dzięki temu firma trafia do klienta przez więcej niż jedno doświadczenie, więcej niż jeden zmysł. Pokrycie wizytówki folią zwiększy też jej wytrzymałość a mechaniczne uszkodzenia.
Drukarnia online - to może się opłacić
Przejdźmy do kwestii finansów. Dobra drukarnia online pozwala zamówić wizytówki łatwo, szybko i bardzo korzystnej cenie. Oszczędza czas i wysiłek - nie trzeba jechać do siedziby firmy, by tam zlecić wykonanie wizytówek. Wystarczy usiąść, wejść na stronę, odpalić kreator i działać. Nie ma potrzeby wykonywania telefonów, można więc zająć się zamówieniem wizytówek w wolnej chwili, nawet późnym wieczorem. Wiele drukarni oferuje darmowy projekt, poprzez udostępnianie bezpłatnych szablonów. Co porównujemy? Nie tylko cenę samego wydruku, ale także koszt dostawy.