Napisany przez Howie Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL W naszym ostatnim badaniu "Web to Print: the Promise, the Potential, and the Reality" sponsorowanym przez Xerox, stwierdziliśmy bardzo zróżnicowane poziomy zadowolenia wśród użytkowników. Po stronie pozytywów, ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że technologia Web to Print zwiększyła sprzedaż, a dwie trzecie stwierdziło, że usprawniła przepływ pracy w produkcji. Z drugiej jednak strony, ponad 80% stwierdziło, że nie spełniło ich oczekiwań, ponieważ nie spełnia oczekiwań pod względem wykorzystania przez klientów i liczby funkcji, do których klienci mają dostęp. Nie był to pierwszy raz, kiedy pytaliśmy użytkowników o sukces web to print. W naszym badaniu NAPL Digital Services Survey z 2012 roku, kiedy zapytaliśmy: "Czy technologia web-to-print zwiększyła sprzedaż?", okazało się, że 52% odpowiedziało "tak", 20% "nie", a 28% stwierdziło, że nie jest "pewne" lub że jest "za wcześnie, aby to stwierdzić". Kiedy poprosiliśmy o więcej szczegółów na temat wyzwań, z jakimi borykali się ludzie, usłyszeliśmy:
- Długi proces sprzedaży
Tworzenie rozwiązań Web-to-Print jest bardzo kosztowne, a potem klient może z nich nie korzystać;
Tendencja do korzystania tylko z kilku funkcji - na przykład, mimo że dostępne są zautomatyzowane tworzenie zgłoszeń zadań, planowanie zadań, śledzenie zadań, wysyłka i rozliczanie, często nie są one wykorzystywane.
Aktualizacje i utrzymanie różnych oprogramowanie komunikujące się prawidłowo
To nie integruje się z naszym MIS, jak obiecano
W naszym ostatnim badaniu, chcieliśmy kopać głębiej i dostaliśmy kilka bardzo pozytywnych i negatywnych spostrzeżeń. Po stronie pozytywów, na pytanie o sprzedaż, 58% stwierdziło, że zwiększyło sprzedaż, 20%, że nie zwiększyło, a 22% stwierdziło, że nie jest pewne lub jest za wcześnie, aby to stwierdzić. Jeśli chodzi o rentowność, 56% stwierdziło, że zwiększyło produktywność, 14%, że nie zwiększyło rentowności, a 29% stwierdziło, że nie jest pewne lub jest zbyt wcześnie, aby to stwierdzić. Po stronie negatywów, większość osób skarżyła się na liczbę klientów korzystających z systemu: 69% stwierdziło, że nie korzysta z niego wystarczająca liczba klientów, 58% stwierdziło, że korzysta z niego mniej niż 5% ich klientów, a 70% stwierdziło, że korzysta z niego 10% lub mniej ich klientów. Podczas ostatniego webinarium NAPL NewsTalk Live rozmawialiśmy z dwiema firmami, które opanowały technologię web to print i zapytaliśmy ich, jak im się to udało. Mówiły one o tym, jak ważne jest uzyskanie akceptacji zarówno ze strony pracowników wewnętrznych, jak i klientów zewnętrznych, a także skupiły się na ciągłym zachęcaniu sprzedawców, pracowników obsługi klienta i swoich klientów do korzystania z tej technologii. Opisali kilka interesujących taktyk, w tym zmianę personelu odpowiedzialnego za obsługę klienta. Ale przyznali również, że istnieją wyzwania związane z integracją technologii web to print z innymi programami, takimi jak oprogramowanie do zarządzania drukiem (MIS) oraz oprogramowanie do obiegu dokumentów PDF. Jak bardzo jesteś zadowolony ze swojego rozwiązania web to print? Jeśli masz problemy lub jesteś niezadowolony ze swojego rozwiązania web to print, możesz rozważyć wysłuchanie tego seminarium internetowego. - Howie Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.