W erze cyfrowej, w której żyjemy, tekst musi być jasny, zwięzły, interesujący, istotny i znaczący, aby był angażujący. To dużo, ale pamiętaj, że konsumenci są bombardowani wiadomościami od różnych marek każdego dnia.
Słowa, które wybierasz do swoich komunikatów, muszą się wyróżniać i przebijać przez ten szum. Czas koncentracji uwagi jest coraz krótszy, ponieważ nasz świat kręci się z prędkością mili na minutę, a nieskończona ilość bodźców rozprasza nas na wyciągnięcie ręki. Dowiedz się, jak dodać adrenaliny swojemu copywritingowi, aby Twoi odbiorcy pozostali zaangażowani.
Nie bądź zbyt lakoniczny
Pierwsze zdanie musi przykuć uwagę odbiorców, a kolejne powinny ich przyciągnąć. Jeśli podasz zbyt wiele informacji zbyt szybko (zwłaszcza zbędnych szczegółów), ich uwaga spadnie i staną się niezainteresowani.
Related: Dlaczego nikt nie klika w Twoje CTA?
Opowiedz historię
Ludzie uwielbiają czytać historie i wyciągać własne wnioski, a Ty możesz opowiedzieć historię używając minimalnej ilości tekstu. Historie dodają atrakcyjności emocjonalnej i mogą nadać Twojej firmie więcej osobowości. Co jest bardziej skuteczne? Powiedzenie komuś, aby nie dotykał gorącego pieca, czy opowiedzenie historii o tym, jak przypadkowo położyłeś rękę na gorącym piecu i musiałeś udać się do szpitala?
Dodaj atrakcyjność wizualną
Czy nam się to podoba, czy nie, żyjemy obecnie w świecie, w którym liczy się przede wszystkim obraz. Instagram, na przykład, został stworzony wokół idei udostępniania zdjęć z minimalną ilością tekstu. Ludzie lubią oglądać zdjęcia i filmy. Spróbuj dodać do swojego artykułu atrakcyjną fotografię lub przekształcić pomysł lub koncepcję w infografikę zamiast zwykłego copywritingu.
Uporządkuj swój tekst
Rozbijaj duże akapity i używaj nagłówków, aby uporządkować swoją historię (jest to również świetne dla SEO). Nagłówki powinny być różnej wielkości, a kiedy to możliwe, używaj wypunktowań. Odbiorcy mogą poczuć się przytłoczeni, gdy zobaczą duże bloki tekstu. Chcesz, aby Twój tekst był lekkostrawny i w naturalny sposób przechodził od jednego punktu lub koncepcji do drugiego.
GaudiLab/Shutterstock.com
Przycinaj tłuszcz
Niech liczy się każde słowo i pozbądź się zbędnych słów. Ludzie są zabiegani, często w biegu sprawdzają pocztę elektroniczną i media społecznościowe. Chcą czytać zwięzłe teksty, bez zbędnych wypełniaczy. Najpierw wypisz swoje pomysły, a następnie zacznij je skracać i przechodzić bezpośrednio do sedna. W 99% przypadków w copywritingu mniej znaczy więcej.
Korekta:
Jeśli Twój konsument zauważy błąd ortograficzny, od razu wyrobi sobie mniej profesjonalną opinię o Twojej firmie. Aby wyłapać dodatkowe błędy, należy czytać tekst na głos. Kiedy czytasz po cichu, często automatycznie poprawiasz błędy w swojej głowie.
Powiązane: Co to jest kampania Multi-Touch i dlaczego jej potrzebujesz?
Osobowość plus
Dzisiejsi konsumenci oczekują, że firmy będą wydawać się ludzkie. Twój tekst powinien uosabiać Twoją firmę, więc przedstaw w nim historię z osobowością. Twoi konsumenci chcą wiedzieć, kim jesteś (Twoja firma). Twoje teksty nie powinny być zimne i bezuczuciowe, muszą być ekscytujące i prawdziwe. Konsumenci uwielbiają przejrzystość i szczerość.
Sprzedawaj swoją markę
Pisząc teksty sprzedażowe, nie sprzedajesz tylko produktu, ale także ideę firmy. Konsumenci dokonują wyborów dotyczących zakupów, które odzwierciedlają to, kim są. Istnieje nieskończona liczba firm sprzedających ten sam produkt, a konsumenci często kupują markę, a nie sam produkt. Twoje teksty powinny zawierać informacje o tym, dlaczego Twoja firma jest inna niż konkurencja.
Copywriting to głos marki; to sposób, w jaki firma może "mówić" do swoich klientów. Każde pojedyncze słowo napisane przez firmę tworzy obraz tego, kim ona jest. Twoje teksty muszą być chwytliwe i ekscytujące, ale nie mogą być przesadnie nachalne i sprzedażowe. Musi opowiadać historię, która będzie miała emocjonalny wydźwięk. I musi się wyróżniać na tle innych komunikatów, z którymi styka się Twoja publiczność.
Kiedy opanujesz sztukę copywritingu, opanujesz sztukę sprzedaży, budowania marki i marketingu. Jeśli Twoja strona internetowa, tekst drukowany lub tekst w mediach społecznościowych wymaga przeglądu, skontaktuj się z naszymi ekspertami ds. marketingu w Ironmark już dziś.