Mark Lefebvre kocha książki. Ze swojego punktu widzenia, jako kierownik ds. operacji książkowych w księgarni Titles Bookstore McMaster University w Ontario w Kanadzie, był świadkiem poważnych zmian w wydawaniu książek i sprzedaży detalicznej. Księgarnia Titles, podobnie jak wiele księgarni uczelnianych, doświadczyła stałego spadku ogólnej sprzedaży książek w latach 1998-2008. Są to książki, które noszą, które nie są lekturą obowiązkową dla żadnego konkretnego kursu. Następnie w 2008 roku, doświadczyli pierwszego spadku sprzedaży podręczników. Zamówienia specjalne jednak kwitły. Co ma zrobić księgarz? Te realia biznesowe oraz pojawienie się nowych możliwości produkcji i dystrybucji książek cyfrowych skłoniły Lefebvre'a do poszukiwania nowych i innowacyjnych sposobów na zadowolenie studentów, profesorów, wydawców i właścicieli treści. Te poszukiwania doprowadziły go do Espresso Book Machine® (EBM) firmy On Demand Books. Ten przełom w produkcji książek o jakości handlowej może wyprodukować książkę w formie paperback, gotową do sprzedaży detalicznej, w ciągu około pięciu minut. Produkcja odbywa się bez użycia rąk, od pliku cyfrowego do zintegrowanego systemu druku kolorowych okładek i bloków książkowych, przycinania, klejenia i wykańczania, który zajmuje mniej niż 12 stóp kwadratowych. Lefebvre wiedział, że EBM to właściwe rozwiązanie w odpowiednim czasie. Przygotował dwuletni plan biznesowy i sprzedał go kierownictwu swojego uniwersytetu. Nie oglądał się już za siebie. Od 40,000 tytułów w ręku do 1,000,000 tytułów w aktach. Z EBM, Lefebvre miał natychmiastową odpowiedź na rosnącą działalność Księgarni Tytułów w zakresie "specjalnych zamówień". Dzięki efektywnej kosztowo produkcji druku i braku konieczności wysyłki, księgarnia mogła zaspokajać zamówienia o długości jednego egzemplarza z wygodą oczekiwania i przekazywać oszczędności studentom. Miał też nowe usługi, które mógł zaoferować i nowe możliwości, które mógł wykorzystać, takie jak podręczniki na zamówienie, książki o wyczerpanym nakładzie, książki wydane własnym sumptem, książki z domeny publicznej itp. Na przykład, jeśli profesor chce przydzielić książkę, której nakład jest wyczerpany lub trudny do zdobycia, Księgarnia Tytułów może negocjować z wydawcą, aby wyprodukować małe ilości (powiedzmy dla klasy liczącej 80 studentów). Albo profesor może wybrać zawartość z wielu źródeł i stworzyć własny podręcznik. "Zrobiliśmy niestandardowy podręcznik w zeszłym roku i osiągnęliśmy wskaźnik sprzedaży na poziomie około 50%. W pierwszym roku, kiedy zrobiliśmy to z EBM, nasz wskaźnik sprzedaży wyniósł 110%", twierdzi Lefebvre. Pewnego razu, zaproszony autor miał wygłosić wykład w McMaster, ale nikt nie sprawdził, czy najnowsza książka tego autora jest w magazynie. Nie było. Szybki telefon do wydawcy pozwolił Lefebvre'owi uzyskać pozwolenie na wyprodukowanie specjalnej edycji książki w Księgarni Tytułów na czas wykładu. Lefebvre jest również podekscytowany możliwościami self-publishingu, kategorii, która przeżywa fenomenalny wzrost. "Mieliśmy absolwenta McMaster, który opublikował nową książkę. Ogłoszenie nastąpiło 16 czerwca 2009 roku około godziny 10 rano. Mieliśmy wielu klientów pytających o tę książkę. Zadzwoniłem więc do wydawcy, wynegocjowałem umowę i o 15:00, pięć godzin później, drukowaliśmy książkę w naszym sklepie. Czynnik przyciągający wzrok. Jedną z zalet Espresso Book Machine® jest to, że nie tylko drukuje książki, ale także zwiększa ruch w sklepie. Lefebvre nazywa to czynnikiem przyciągającym wzrok. Ludzie przychodzą zobaczyć nową, niesamowitą drukarkę książek na żądanie i nieuchronnie w końcu coś kupują". "Widzieliśmy zwiększoną sprzedaż towarów do księgarni, jak również wszystkie te nowe źródła przychodów" - zauważa Lefebvre. Nowe modele. Nowe strumienie przychodów. EBM przełamuje tradycyjne bariery i na nowo definiuje role w łańcuchu wartości wydawnictw książkowych i handlu detalicznego. Dla Lefebvre'a jest to okazja do odkrywania nowych modeli i zachęca wydawców, autorów, właścicieli treści i detalistów do współpracy. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia" - podsumowuje. Proszę podzielić się swoimi przemyśleniami!
- Strona główna
- Druk wizytówek
- Jak księgarnia uniwersytecka i Espresso Book Machine® zmieniają krajobraz sprzedaży detalicznej książek
Jak księgarnia uniwersytecka i Espresso Book Machine® zmieniają krajobraz sprzedaży detalicznej książek
- 11 marca 2022
Zobacz również
Wittusen & Jensen, dostawca usług...
- 12 marca 2022
Piszę te słowa wśród chaosu związanego z...
- 4 lutego 2022
Napisany przez Liam Cummings Kierownik ds...
- 30 stycznia 2022