Napisany przez Dharminder Biharie, Business Development Manager Xerox Graphic Communications, Holandia W mojej roli kierownika ds. rozwoju biznesu relacje są wszystkim. Budowanie i podtrzymywanie relacji jest podróżą, której doświadczam z przyjemnością, a wszystko zaczyna się od moich klientów i pomagania im w osiągnięciu sukcesu. Odwiedzam wielu klientów. Widziałem już prawie wszystko. Od tradycyjnych drukarni po organizacje zajmujące się e-handlem... i wszystko pomiędzy. Z biegiem lat zaczynam dostrzegać różnice pomiędzy poszczególnymi organizacjami. Firmy, które odniosły sukces, mają jedną wspólną cechę: skupienie. Nie hokus pokus... ale skupienie! Skup się na rzeczach, które mają znaczenie. Jak powiedziałby Steve Jobs, skończ z tymi bzdurami. I szczerze mówiąc, zgadzam się z nim. Podczas pracy z klientami używam modelu kwadrantów, aby przeanalizować ich biznes. Dzisiaj przyjrzymy się dwóm pierwszym kwadrantom i wyjaśnię, dlaczego ten model jest przydatny i może pomóc uprościć Twoją przyszłość. Początek Wszystko, co jest produkowane w przemyśle, wiąże się z ryzykiem finansowym i logistycznym. Od uprawy ziemniaków po produkcję i montaż komputerów Apple iMac lub pras cyfrowych Xerox iGen. W inteligentnych procesach procedury finansowe i logistyczne oraz ryzyko są brane pod uwagę przy określaniu, czy dana operacja jest opłacalna. 1. Towary i produkty rutynowe: Niskie ryzyko finansowe/niskie ryzyko logistyczne Towary i produkty rutynowe to produkty, które można kupić wszędzie. Pomyśl o butelce Coca Coli. Możesz ją kupić w każdym supermarkecie, na stacji benzynowej lub w McDonalds... czyli w zasadzie na każdym rogu. Czy to jest wyjątkowe? Nie, absolutnie nie. Produkty graficzne, które mieszczą się w tym kwadrancie mają to samo wyzwanie: Presja cenowa. Są to produkty, które można kupić wszędzie ... nawet przez internet. Pomyśl stacjonarnych, wizytówki, broszury, itp. Istnieją firmy, takie jak Vistaprint, którzy zrobili cały model biznesowy z tego. Rozumowanie jest proste: doskonałość operacyjna. Wszystko musi być tak wydajne, jak to możliwe. Automatyzacja jest nazwa gry. Niestety, 80% przemysłu graficznego w Holandii konkuruje w tym segmencie ... i nie wierzę, że reszta świata robi to lepiej. Ten model biznesowy jest bardzo napędzany ceną: ci, którzy przychodzą do ciebie po najniższej cenie, opuszczą cię również po najniższej cenie. Widzisz, wiele firm, które jeszcze nie dokonały automatyzacji (jak np. web-to-print) ma bardzo zajęte zaplecze biznesowe. I z małymi marżami, to jest bardzo skomplikowane, aby być rentownym. 2. Produkty logistyczne: Niskie ryzyko finansowe / Wysokie ryzyko logistyczne Produkty logistyczne charakteryzują się koncepcjami Time-to-Market lub Just-in-Time. Pomyśl o gazetach, magazynach lub książkach na żądanie. Musisz dostarczyć produkt w określonych ramach czasowych. Web-to-Print jest doskonałym przykładem procesu logistycznego. Web-to-Print to sposób na zoptymalizowanie przepływu zamówień. Przeanalizujmy to: Na każde euro lub dolara wydane na druk, często przypada 6 do 7 euro lub dolarów wydanych na przednią lub tylną część procesu. Kiedy szukasz nowej maszyny drukarskiej dla swojej firmy, opieranie decyzji o zakupie wyłącznie na najtańszej opłacie za kliknięcie nie jest mądrą strategią biznesową na przetrwanie. Musisz zarządzać swoimi kosztami w procesach przed i po druku, jeśli chcesz zarabiać pieniądze. W starym, ręcznym procesie często mówi się o niezliczonych krokach i kontaktach międzyludzkich, ale dzięki Web-to-Print można drastycznie zmniejszyć ich liczbę. Na przykład, pracowałem z klientem, który miał ponad 20 kroków dla niektórych zadań, ale z systemem Web-to-Print w miejscu, był w stanie zmniejszyć liczbę interwencji człowieka w dół do zaledwie 4 kroków. A przy odrobinie sprytu ulicznego, nadal można wysłać fakturę za 8 kroków! To jest marża, to jest zdrowy obrót. Dlatego właśnie masz logistykę wysokiego ryzyka, ale niskiego ryzyka finansowego. W końcu cena za zamówiony produkt nie idzie w tysiące dolarów. Średnia wartość zamówienia jest niska. Co dalej? Czy zaintrygował Cię ten sposób myślenia? W przyszłym tygodniu omówimy dwa kolejne kwadranty: Produkty Strategiczne i Produkty Dźwigni. Porozmawiamy również o tym, jak możesz zastosować ten model i sposób myślenia w swoim biznesie. Bądź na bieżąco! - — Dharminder Biharie jest Business Development Managerem w Xerox Netherlands. Aby skontaktować się z Dharminderem, prosimy o kontakt poprzez e-mail.
- Strona główna
- Druk wizytówek
- Analizuj swój model biznesowy: Spojrzenie na ryzyko finansowe i logistyczne z perspektywy rozwoju biznesu (część I)
Analizuj swój model biznesowy: Spojrzenie na ryzyko finansowe i logistyczne z perspektywy rozwoju biznesu (część I)
- 12 października 2021
Zobacz również
Wittusen & Jensen, dostawca usług...
- 12 marca 2022
Piszę te słowa wśród chaosu związanego z...
- 4 lutego 2022