Niewiele rzeczy jest tak istotnych dla sukcesu firmy wielooddziałowej, jak jej marka. Ale co zrobić, jeśli nie jesteś pewien, czym jest Twoja marka? Albo, co gorsza, Twoi klienci nie są pewni?
To się może zdarzyć. Może ktoś z zespołu sprzedaży wstawia do nadchodzącej kampanii e-mailowej logo, którego używaliśmy 7 lat temu, a które czaiło się na wspólnym dysku.
A może jest franczyzobiorca, który stał się nieco zbyt "kreatywny" i produkuje drukowane ulotki, oznakowanie i kto wie, co jeszcze - wszystko bez Twojej wiedzy i zgody.
Nie jest to ładny obrazek, prawda?
Jeśli chodzi o wygląd Twojej marki, "wystarczająco blisko" nie jest wystarczająco dobre.
Ujednolicenie marki dzięki zarządzaniu aktywami marketingowymi
Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pozwala osiągnąć spójność, jakiej wymaga Twoja marka: Zarządzanie Aktywami Marketingowymi (Marketing Asset Management). Co to jest zarządzanie aktywami marketingowymi? Łączy w sobie zarządzanie zasobami cyfrowymi, dynamiczne dostosowywanie treści, web-to-print i wsparcie sprzedaży - wszystko to w jednym, super prostym rozwiązaniu.
Wyjaśnijmy, co to wszystko oznacza:
Zarządzanie zasobami cyfrowymi to zarządzanie zasobami cyfrowymi firmy (plikami PDF, formularzami sprzedaży, logo itp.) za pomocą portalu marketingowego w chmurze, który umożliwia organizowanie, przechowywanie i łatwe wyszukiwanie zasobów kreatywnych i materiałów marketingowych.
Dynamiczne dostosowywanie treści umożliwia dostosowanie konkretnych elementów tych zasobów z uzasadnionych powodów (np. "linia adresowa" w broszurach dotyczących wielu lokalizacji). Dzięki temu większość zasobów może być zamknięta dla zachowania spójności, ale dostosowana do setek różnych lokalizacji lub przypadków użycia, aby spełnić potrzeby poszczególnych lokalizacji.
Wspieranie sprzedaży polega na zapewnieniu zespołom handlowym na całym świecie natychmiastowego dostępu do najnowszych materiałów marketingowych firmy, które można personalizować i rozpowszechniać bezpośrednio za pomocą poczty elektronicznej, platform CRM lub domowych drukarek.
Web-to-Print to oparta na chmurze witryna sklepowa, która zapewnia kompleksowe zaspokajanie potrzeb w zakresie budowania świadomości marki wszystkich pracowników w całej firmie. Dzięki temu pojedynczemu, wszechstronnemu portalowi Twój zespół może otrzymać wydrukowane lub promocyjne artykuły, dostosowane do ich indywidualnej lokalizacji, dostarczone bezpośrednio do ich drzwi - z dowolnego miejsca.
ZWIĄZANY POST: USPRAWNIENIE BUDOWANIA MARKI FRANCZYZOBIORCY DZIĘKI WEB-TO-PRINT
Centralizacja elementów marki
Aby elementy marki - logo, kolory, czcionki i obrazy - zapadały w pamięć, muszą być spójne i odzwierciedlać to, czym obecnie jest Twoja firma. Złote łuki McDonald's, swoosh Nike'a czy ... jabłko Apple'a mogą wydawać się niezmienne od lat, a nawet dziesięcioleci, ale w wyniku audytów marki często wprowadza się w nich zmiany. Inne firmy wprowadzają poważne zmiany w wizerunku marki, gdy zmieniają się warunki społeczne i ekonomiczne, czasem bardzo szybko.
Czy Twoi odbiorcy nadal postrzegają Cię w ten sam sposób, w jaki chcesz, aby Cię postrzegali? Czy nadal dobrze się z nimi komunikujesz? Po ustaleniu tego wszystkiego, jeśli wizerunek Twojej marki wymaga zmian, wszystkie stare materiały muszą zniknąć. Naprawdę - zamknij je i wyrzuć klucz.
Wyobraź sobie, że wszyscy kierownicy lokalizacji lub członkowie zespołów mają dostęp tylko do najnowszych, zatwierdzonych materiałów marketingowych, które zostały przez Ciebie wyznaczone. Produkty drukowane - takie jak poczta, materiały marketingowe, opakowania, znaki, ekspozytory, foldery, wizytówki, artykuły promocyjne - będą miały ten sam wygląd i wrażenie po zamówieniu i wydrukowaniu z portalu. To samo dotyczy zasobów cyfrowych, takich jak pliki logo, PowerPointy, banery i podpisy e-maili, filmy i strony internetowe. A co z grafikami i zdjęciami z mediów społecznościowych? Tak, to też.
Scentralizowanie wszystkiego w jednym miejscu oznacza, że każdy może łatwo znaleźć to, czego potrzebuje w dowolnym miejscu i być w 100% zgodny z marką. Wszelkie zmiany, które wprowadzasz, są stosowane powszechnie i stają się nowym standardem dla fizycznych i cyfrowych lokalizacji Twojej firmy, jako część dobrze zdefiniowanej strategii. A klienci? Nie będą się mylić co do tego, kim jesteś.
RELATED POST: CO TO JEST AUDYT MARKI?
Elastyczność przy zachowaniu spójności z marką
Praca w ramach szablonu w portalu Web-to-Print chroni elementy Twojej marki poprzez ich zablokowanie. Jednocześnie jednak możesz pozwolić franczyzobiorcom i członkom zespołu na pewną swobodę w logowaniu się do systemu, aby dostosować niektóre pola.
Personalizowanie nazwisk pracowników, lokalizacji sklepów, informacji kontaktowych i innych - wszystko według własnego uznania - zmienia doświadczenia klientów ze statycznej komunikacji typu "list formalny" w bardziej znaczącą interakcję 1 na 1.
Co się dzieje, gdy marki są spójne?
Przyjęcie holistycznego podejścia do budowania marki jest łatwiejsze i bezproblemowe dzięki systemowi zarządzania aktywami marketingowymi.
Dzięki zarządzaniu zasobami marketingowymi spójność Twojej marki będzie teraz:
- Wyróżniać się na tle konkurencji na rynku
- budować zaufanie franczyzobiorców
- Wzmocnić zaufanie konsumentów
- Tworzyć więcej emocjonalnych więzi
- Zatrzymywać więcej lojalnych klientów i pogłębiać relacje z nimi
- Zwiększenie wartości
- Wzrost przychodów
Pamiętaj, że każde zapytanie, każda sprzedaż, każda rozmowa tworzy połączenie i buduje wyobrażenie klienta o tym, jak Twoja firma zaspokaja jego potrzeby i pragnienia. Rzeczy namacalne, takie jak kolory, logo i slogany, tworzą w ich umysłach skojarzenia z usługą lub produktem Twojej marki. Sprawiedliwie czy niesprawiedliwie, ludzie dokonują oceny wartości, wiarygodności i korzyści, jakie odnoszą z prowadzenia interesów z daną firmą, zwłaszcza gdy prezentujemy im tę samą twarz niezależnie od miejsca spotkania.
W firmie Ironmark pomogliśmy wielu franczyzodawcom i zespołom wielooddziałowym rozwinąć i zbudować spójność marki poprzez zarządzanie aktywami marketingowymi. Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultacje z Jessicą i jej zespołem. Chętnie opracujemy rozwiązanie spełniające Twoje potrzeby!