Wraz ze zbliżającym się końcem roku, wiele firm podsumowuje swoją działalność i szuka sposobów na jej rozwój. Jeśli i Ty masz to na uwadze, to być może zainteresuje Cię webinar 13 grudnia, podczas którego przedstawię siedem pomysłów, które możesz natychmiast wdrożyć. Będę uczestniczył w panelu z dwoma innymi ekspertami branżowymi i każdy z nas omówi dwa pomysły. Mój pierwszy temat brzmi: "Doskonałość operacyjna nie jest już opcją". Pomysł za tym przyszedł podczas niedawnego wywiadu Mark Michelson, redaktor naczelny w Printing Impressions. Podczas wywiadu, Mark zapytał o trendy w branży, które skłoniły rozmowę o spadku doskonałości operacyjnej w porównaniu z koncentracją liderów zysku. Większość firm uważa się za liderów, ale według badań Andy'ego Paparozzi, głównego ekonomisty Idealliance, tylko około jedna na dziesięć firm jest liderem.
Istnieje wiele powodów, dla których firmy wierzą, że są liderami; jednym z nich jest fakt, że mają w swoich szeregach kogoś, kto potrafi rozwiązywać problemy w momencie ich wystąpienia. Inwestycje w sprzęt i oprogramowanie to kolejny powód, dla którego firmy uważają się za liderów. Prawda jest jednak taka, że naprawianie problemów i inwestowanie w nowe technologie nie jest tym, co decyduje o doskonałości operacyjnej. W rzeczywistości wiodące firmy często nie muszą naprawiać problemów, ponieważ ich unikają i nie muszą inwestować w tak wiele technologii. Ich kultura pomiarów i usprawnień zapewnia dobrą jakość.
Jak na ironię, brak uwagi poświęcanej efektywności operacyjnej nie jest niczym nowym. Po wielkiej recesji firmy redukowały poziom zatrudnienia i powoli zatrudniały nowych pracowników. Kiedy pytamy firmy o ich wysiłki w zakresie usprawnień, słyszymy, że nie mają czasu, ludzi, wiedzy fachowej lub środków finansowych, które mogłyby przeznaczyć na zwiększenie wydajności.
Na ironię zakrawa fakt, że jest to dokładne przeciwieństwo tego, czego domaga się rynek. Presja cenowa stale rośnie, szczególnie w przypadku rosnącej grupy aplikacji, które są uważane za towary. Jedynym sposobem na zaspokojenie tego popytu jest usprawnienie i automatyzacja przepływu pracy w celu wyeliminowania czasu i dotknięć, co skutkuje konkurencyjnymi kosztami na produkt.
Podczas gdy wiele firm narzeka, że nie stać ich na czas i wysiłek wymagany do osiągnięcia doskonałości operacyjnej, popyt rynkowy udowadnia firmom, że nie mogą sobie pozwolić na to, aby NIE skupiać się na doskonałości operacyjnej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, dołącz do Giny Testa, Jeanette McMurty, Joe Rickarda i do mnie podczas webinarium 12/13:
https://www.xerox.com/en-us/digital-printing/insights/printing-business-ideas.