W moim ostatnim artykule, rozmawialiśmy o potędze networkingu. Omówiliśmy również pięć powodów, dla których niektórzy ludzie nie osiągają takich rezultatów, jakich mogliby chcieć, kiedy uczestniczą w wydarzeniach networkingowych.
Jak można uzyskać najlepsze wyniki z networkingu?
W tym artykule przedstawię siedem sposobów, dzięki którym możesz wynieść swój networking na nowe wyżyny. Wiele z tych wskazówek nie odnosi się tylko do networkingu. Mogą one być bardzo przydatne przy wszelkiego rodzaju spotkaniach.
1. Miej świetny 10-sekundowy elevator pitch
Kiedy networking, ważne jest, aby być w stanie przyciągnąć zainteresowanie drugiej osoby od razu. Wiele osób uruchamia się w długi i nudny wyjaśnienia na temat ich firmy i co robią. Często zdarza się, że po takim wstępie rozmówca zaczyna się nudzić. O wiele bardziej efektywne jest podzielenie swojej prezentacji na trzy szybkie kroki:
- Rodzaj ludzi, z którymi pracujesz
Wyzwania, przed którymi stoją i jak je rozwiązujecie
Co odróżnia Cię od konkurencji?
Tego rodzaju wprowadzenie często rozpoczyna bardziej zaangażowaną rozmowę na Twój temat. Aby jednak tak się stało, musisz rozmawiać z właściwymi ludźmi. Tu właśnie pojawia się druga strategia.
2. Sprawdź, kto bierze udział w spotkaniu
Większość wydarzeń networkingowych i podobnych publikuje listę osób, które biorą w nich udział. Warto jest poprosić o taką listę z wyprzedzeniem. Możesz w ten sposób określić, z kim chciałbyś porozmawiać. Daje to również szansę na przeprowadzenie pewnych badań na ich temat. Możesz pójść o krok dalej.
3. Kontaktuj się z ludźmi przed imprezą
Jeśli są osoby, z którymi szczególnie chcesz się spotkać, dobrze jest skontaktować się z nimi przed wydarzeniem. Powiedz im, że oboje bierzecie udział w tym samym wydarzeniu i że chcielibyście się spotkać. Jest to o wiele bardziej skuteczne niż liczenie na to, że wasze drogi skrzyżują się w dniu imprezy. Pamiętaj, że nawet jeśli nie masz ich adresów e-mail, często można się z nimi skontaktować za pośrednictwem mediów społecznościowych. Oczywiście, nie możesz zaplanować wszystkich spotkań z wyprzedzeniem. Spotkasz wiele osób, których nie znasz. Właśnie wtedy ważne jest, aby zastosować kolejną strategię.
4. Kwalifikuj ludzi, z którymi rozmawiasz
Nie każdy na wydarzeniu będzie dla Ciebie interesujący. Dlatego ważne jest, aby już na wczesnym etapie rozmowy ustalić, czy chcesz ją kontynuować. Podczas rozmowy pamiętaj, że możesz być zainteresowany również siecią kontaktów Twojego rozmówcy. Jeśli rozmawiasz z właściwą osobą i rozmowa przebiega pomyślnie, ważne jest, aby myśleć dalej.
5. Ustal kolejny krok
Upewnij się, że masz działanie, które pozwoli Ci kontynuować nową relację. Czy skontaktujesz się z nowym kontaktem, aby umówić się na kolejne spotkanie? Czy są jakieś informacje, które chciałbyś, abyś im przesłał? Czy będziesz się z nim łączył na mediach społecznościowych? Wszystkie te rodzaje działań zapewniają, że utrzymasz tempo rozwoju relacji. Cokolwiek zdecydujesz się zrobić, następny krok jest bardzo ważny.
6. Kontynuacja
Upewnij się, że szybko skontaktowałeś się z nowym kontaktem po spotkaniu networkingowym. Idealnie byłoby, gdyby nastąpiło to w ciągu 24 godzin. Możesz to zrobić na wiele sposobów: poprzez media społecznościowe, odręczny list lub e-mail. Wykorzystaj tę okazję, aby podziękować swojemu rozmówcy za poświęcenie czasu na rozmowę z Tobą. Możesz również przypomnieć mu o uzgodnionych punktach działania i przesłać obiecane informacje. Jest jeszcze jedna ostatnia rzecz, której wiele osób nie robi podczas nawiązywania kontaktów.
7. Poproś o referencje
Pamiętaj, co robimy: tworzymy sieć kontaktów. Nie chodzi tylko o ludzi, których spotykasz, ale także o ich kontakty. Zawsze warto zapytać, czy znają kogoś, dla kogo mógłbyś być użytecznym źródłem informacji. Czy byliby gotowi się przedstawić? Może to być świetny sposób na szybkie poszerzenie swojej sieci kontaktów. Oczywiście, powinieneś być przygotowany na to samo dla innych ludzi. Ja sam często oferuję referencje bez pytania. Zawsze jednak upewniam się, że uważam, że obie strony będą dobrze dopasowane.
Teraz jesteś gotowy na osiągnięcie wspaniałych rezultatów w networkingu
Jeśli zastosujesz wszystkie te strategie w praktyce, z pewnością nawiążesz nowe, wartościowe kontakty. Powodzenia w nawiązywaniu kontaktów! - — Jeśli chcesz poznać więcej pomysłów na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi kupującymi, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywców z branży poligraficznej", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać materiały poligraficzne.